W 2018 roku Skoda kolejny rok z rzędu została liderem polskiego rynku, sprzedając 69 565 samochodów. Na ten sukces złożyło się wiele czynników, ale zasługi należą się przede wszystkim odświeżonej Fabii i udanej ofensywie w segmencie SUV.
Skoda skutecznie odświeża swoją gamę modelową. W minionym roku marka zaprezentowała lifting miejskiego bestsellera – nową Fabię. Nie zabrakło też sportowych emocji w postaci modelu Kodiaq RS. Również nieco mniejszy Karoq, który robi furorę w segmencie crossoverów, doczekał się uterenowionej wersji Scout, i usportowionej – Sportline. Wreszcie pod koniec roku marka zaprezentowała swój zupełnie nowy model segmentu C. Skoda Scala zastąpi w gamie Rapida, którego druga generacja była na rynku przez 6 lat.
„Kolejny rok z rzędu ŠKODA pozostaje niekwestionowanym liderem w Polsce, sprzedając na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy 69 565 aut. Zakończenie 2018 roku tak dużym sukcesem to efekt wielu czynników, w tym starannie opracowanej oferty, wytężonej pracy naszej sieci dealerskiej i wielopłaszczyznowego rozwoju marki w Polsce. Jesteśmy też bardzo zadowoleni z efektów kampanii marketingowej „Wszystko, co ważne”, która pozwoliła znacząco wzmocnić naszą rynkową pozycję. Cieszymy się z ogromnego zaufania, którym od tylu lat obdarzają nas polscy kierowcy. Od dekady to SKODA sprzedaje w Polsce najwięcej aut i to dla nas powód do olbrzymiej dumy”
– mówi Tomasz Porawski, Dyrektor marki ŠKODA.
Fabia hitem sprzedaży
Skoda Fabia to od lat jeden z ulubionych modeli Polaków. W 2018 roku samochód doczekał się zaawansowanych rozwiązań, oferowanych wcześniej w droższych modelach. Fabia jest teraz dostępna z jeszcze bogatszym wyposażeniem standardowym (m.in. reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, system wspomagania ruszania pod wzniesienia Hill Hold Control czy funkcję Easy Light Assist, odpowiedzialną za automatyczne włączanie świateł mijania). W 2018 roku SKODA sprzedała w Polsce 19 679 egzemplarzy tego modelu.
SUV-y na każdą drogę
Odnoszący olbrzymie sukcesy sprzedażowe model Kodiaq, doczekał się usportowionej wersji z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym w portfolio marki, o mocy 240 KM.
Ubiegły rok to również premiera usportowionej wersji kompaktowej Skody Karoq Sportline. Nowa wersja wyposażona została w najnowszej klasy rozwiązania z zakresu multimediów i bezpieczeństwa. Karoq zadebiutował też w uterenowionej odmianie Scout. Już na pierwszy rzut oka auto sprawia wrażenie solidnego i gotowego do wycieczek poza utwardzonymi drogami. Na przestrzeni minionych dwunastu miesięcy Skoda w Polsce dostarczyła kierowcom 3 688 egzemplarzy modelu Karoq.
Wyniki pozostałych modeli
Pozostałe modele znajdujące się w portfolio Skody, także odniosły w tym roku niemałe sukcesy. Najmniejszy samochód w ofercie marki, Citigo, trafił do 3 798 klientów w Polsce. Schodzącego ze sceny Rapida kupiło 9 833 nabywców.
Octavia, która od lat jest ulubieńcem klientów, także odniosła duży sukces – w minionym sprzedano 21 125 egzemplarzy. Tym samym Octavia zajęła pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych aut 2018 roku. Flagowy okręt w portfolio marki, Superb, także cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, a w minionym roku sprzedano 8 045 egzemplarzy.
Przyszłość pod znakiem elektromobilności
Wciąż trwają prace nad elektryfikacją gamy produktowej. Pierwsze efekty Skoda zaprezentuje już w tym roku, oferując pierwszy model z napędem hybrydowym typu plug-in. Pierwszym autem z takim napędem będzie odświeżony Superb, jednak to tylko wstęp. Do 2025 roku Skdoa będzie oferować modele elektryczne w aż pięciu różnych segmentach.