Inżynierowie zbudowali bardzo mocnego, kompaktowego sedana,o wyglądzie nawiązującym do najnowszych przedstawicieli marki, takich jak TT trzeciej generacji. Zmienił się przede wszystkim przód z charakterystycznym grillem, tylny zderzak dostał dyfuzor w stylu aut RS, a nadwozie zostało widocznie poszerzone i obniżone. W nadkola wjechały potężnie 21-calowe obręcze z oponami 275/25 R21. Całość waży 1527 kg.
Przeczytaj też: TEST Audi RS Q3 2.5 TFSI quattro: Mocny i bardzo szybki SUV - ZDJĘCIA
Silnik pochodzący z Audi S3, 4-cylindrowy 2.0 TFSI wytwarzający 300 KM, został zamieniony na motor pochodzący z Audi RSQ3. Jednostka to turbodoładowany, 5-cylindrowy agregat TFSI o pojemności 2.5-litra. Moc z 310 KM została podniesiona do 525 KM, a moment obrotowy wzrósł z 420 Nm do 600 Nm. Napęd na cztery koła quattro przekazywany jest przez zautomatyzowaną skrzynię S-tronic o 7 przełożeniach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3.6 sekundy. Rozwijana prędkość maksymalna to 310 km/h.