Normy emisji spalin wymusiły znacznie szersze niż do tej pory zastosowanie napędu hybrydowego. Trafia on nawet pod maskę rynkowych dinozaurów takich, jak Lancia Ypsilon. Oferowany już niemal wyłącznie we Włoszech samochód dzieli rozwiązanie z Fiatami 500 i Panda.
Pisaliśmy: Fiat 500 Hybrid w sprzedaży - polski CENNIK modelu 500 i 500C na rok 2020
Mowa o 3-cylindrowej jednostce spalinowej, połączonej z niewielkim silnikiem elektrycznym, który pełni również funkcję rozrusznika i alternatora. W skład 12-woltowej instalacji wchodzi również bateria, która zapewni nieco wsparcia m.in podczas rozruchu auta. Moc układu wynosi 70 KM, a to przekłada się na przeciętne osiągi.
Czas przyspieszenia do setki wynosi 14,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 163 km/h. FCA podaje zużycie paliwa wg normy NEDC, dlatego trudno się dziwić, że oficjalnie, średnie spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 4 litrów na 100 km.
Choć Ypsilon nie ma nic wspólnego z dawnymi Lanciami, włosi kochają tego miejskiego malucha. Choć jego premiera odbyła się aż 17 lat temu, wyniki sprzedaży po prostu nie pozwoliły ot tak zakończyć produkcji. Jak pokazują przykłady Lancii i Fiata 500, małe włoskie auta rynkowego stażu się nie boją.