Czym w zasadzie wyróżnia się fabryka Elona od wszystkich innych? Szkielet samochodu wjeżdża na taśmę produkcyjną, następnie pracownicy przy pomocy robotów składają auto, zaczynając od prowadzenia kabli, ekranów, wygłuszeń, foteli i kończąc na wykończeniach wnętrza. Gdzie tu rewolucja? Musk jest zdania, że to właśnie prostota budowy jego samochodów pomaga w całym procesie i czyni go oszczędnym i przyjemnym.
Prostota polega także na ograniczeniu opcji w konfiguratorze w celu przyśpieszenia produkcji i dostarczenia samochodów do zniecierpliwionych klientów. Drugim etapem było zwiększenie liczby pracujących przy produkcji robotów, co przenosi się na trzeci etap — gęstszy ruch na taśmach produkcyjnych.
Na ten moment ciężko powiedzieć, czy wizja Elona się powiedzie, natomiast samo nagranie całego procesu robi wrażenie. Wideo trwa niecałą minutę, przez co produkcja Modelu 3 wydaje się banalnie prosta. Pozostaje się tylko zastanowić, czy budowa samochodów w takim pośpiechu pozwoli na zachowanie wysokiej jakości wykończenia? Choć jest to najtańszy możliwy produkt w ofercie amerykańskiego producenta, to podstawowa konfiguracja zaczyna się od blisko 130 tys. złotych.