Dzień otwarty na torze Mozna, który odbył się w sobotę 5 października, skończył się dla dwóch kierowców wielkimi stratami. Do zderzenia doszło na słynnym zakręcie, który znajduje się zaraz za długą prostą. Zakręt jest na tyle ciasny, że wymaga od kierowców naprawdę mocnego hamowania. Niestety, jest to także miejsce, do którego często dochodzi do kolizji.
Sprawdź: Corvette zrzuciła dach. Nowa odsłona legendy dostępna także w wersji convertible - GALERIA
Nie było inaczej także w tym przypadku, kiedy kierowca sportowego Porsche GT2 RS o mocy 700 KM z nadmierną prędkością zbliżył się do zakrętu i z impetem uderzył w bok Pagani Huayra BC. Dzwon najprawdopodobniej nie narobiłby w sieci takiego zamieszania, gdyby nie fakt, że łączna wartość tych dwóch samochodów przekracza 10 mln złotych.
Zobacz, jak doszło do zderzenia:
Porsche GT2 RS
Porsche GT2 RS można w każdej chwili zamówić w salonie dilerskim, pod warunkiem, że mamy na koncie ponad 1,5 mln złotych. W zamian dostaniemy najlepszy pojazd, jaki do tej pory widziały tory wyścigowe. I nie, to nie słowa rzucone na wiatr, ponieważ model GT2 RS podbił niemiecki tor Nurburgring, ustanawiając rekord przejazdu przez Zielone Piekło.
Więcej o Porsche GT2 RS przeczytaj TUTAJ!
Pagani Huayra
Pagani Huayra to Patek Philippe w świecie motoryzacji. Ten włoski supersamochód produkowany przez firmę Pagani Automobil od 2011 roku jest następcą modelu Zonda. Nadwozie jest w całości wykonane z materiału o nazwie Carbotanium, czyli czegoś w rodzaju włókna węglowego, ale jeszcze mocniejszego. Tym sposobem auto waży 1350 kg, a umieszczony centralnie silnik to podwójnie doładowane, 6-litrowe V12 produkcji Mercedesa-AMG o mocy 730 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. Cała moc trafia na tylną oś. Taki stosunek masy do mocy pozwala na rozpędzenie tego pocisku od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 378 km/h. Chyba największą ciekawostką jest fakt, że ten model składa się z 3770 części i jest składany ręcznie.
Wersja "BC"
Huayra BC zadebiutowała w 2016 roku i jest bardziej dopracowana względem bazowego wydania włoskiego supersamochodu. BC charakteryzuje się większą mocą (750 KM), niższą wagą (1218 kg) i jeszcze lepszym prowadzeniem.
Cena? Ciężko tak naprawdę powiedzieć, ile kosztuje ten samochód, ponieważ każde zamówienie jest składane osobiście, a auto można zbudować wedle własnych upodobań. Klient może zaprojektować każdą śrubkę i każdą nić. W dniu premiery Huayra BC nosiła metkę 2,5 mln dolarów (dziś za auta z drugiej ręki płaci się ok. 10 mln złotych).