Zarówno Mazda Kai Concept, jak i Mazda Vision Coupe, zostały wyposażone w silniki benzynowe z technologią następnej generacji SKYACTIV-X. Pojazdy poza tym oparto na konstrukcji SKYACTIV-Vehicle Architecture, a nadwozia ubrano w koncepcję języka stylistycznego KODO – Dusza Ruchu. Nie da się więc przegapić muskularnych proporcji akcentowanych subtelną grą refleksów światła.
Kai Concept łączy w sobie rozwiązania techniczne i koncepcje stylistyczne mające określać nadchodzącą generację samochodów. Jak czytamy w komunikacie prasowym, efektem udoskonaleń jest wyraźnie zwiększony komfort jazdy, znaczne wyciszenie wnętrza i podwyższone osiągi.
Przeczytaj też: TEST Mazda 3 FL 2.0 Skyactiv-G 165 KM 6MT
Model Vision Coupe to odzwierciedlenie minimalistycznej japońskiej estetyki. Opływowe nadwozie dużego 4-drzwiowego Gran Turismo jest swego rodzaju odwołaniem do tradycji Mazdy – elegancji stylu reprezentowanego przez takie modele, jak Mazda R360 – pierwszy samochód osobowy tego producenta oraz Mazda Luce Rotary, znana także jako Mazda R130. Przestronne wnętrze jest bardzo minimalistyczne i ma dawać wrażenie trójwymiarowej głębi.
Ponadto, Mazda wystawiła na tokijskim salonie całkowicie nowy model Mazda CX-8. Duży SUV o trzech rzędach siedzeń jeszcze w bieżącym roku trafi do sprzedaży w Japonii.