Marka premium w portfolio grupy PSA, prężnie działa w Chinach. DS wprowadza do Państwa Środka nowego, sporego sedana. Nie ma tu jednak mowy o opracowywaniu modelu od podstaw. DS to Peugeot 508 ze zmienionym znaczkiem.
Przeczytaj także: TEST, OPINIA - DS 3 PureTech 110 EAT6 Cafe Racer: w klimacie retro
Ściślej mówiąc, DS 9 to 508 L w przebraniu. L czyli Long - Peugeot na rynku chińskim dostępny jest w wersji z wydłużonym rozstawem osi. DS ma być odrobinę dłuższy od Peugeota, a jego długość ma wynieść 4,933 mm.
Chińczycy lubią luksus, dlatego taki badge engineering bardzo pasuje do specyfiki tamtejszego rynku. Jest więcej chromu, elegancji, ale poza różnicami stylistycznymi, między 508 L a DS 9 nie ma wielu różnic. Auta napędza benzynowy silnik 1.6 o mocy 200 KM, dostępny również w wariancie hybrydowym.
Auto zadebiutuje podczas grudniowego Guangzhou Auto Show i będzie produkowane w chińskiej fabryce PSA. A w Europie? Prędzej zobaczymy kolejne SUV-y, niż tego typu wozy.