Od czasów słynnego Civica "ufo", czyli ósmej generacji, Honda serwuje nam mniej lub bardziej kontrowersyjnie stylizowane generacje kompaktowego modelu. Nadchodząca, jedenasta generacja hatchbacka cechuje się raczej prostym i poważniejszym designem. Czy to, w połączeniu z hybrydowym napędem i garścią nowych technologii wystarczy, by klienci tłumnie ruszyli do salonów?
Sprawdź: Nowa Honda Civic Sedan 2022. Funkcjonalna prostota i brak zaskoczeń
Nowa Honda Civic Hatchback zadebiutowała w wersji sedan, opracowanej z myślą o rynku amerykańskim, a teraz poznaliśmy wygląd europejskiego hatchbacka. Nie różni się on zbyt mocno od limuzyny - ma długą maskę, opadającą linię dachu i stosunkowo krótki tył. Auto spoważniało i wygląda, jakby miało załatać dziurę po Accordzie. To znak czasów - klienci, którzy kiedyś wybierali się do salonu po modele klasy średniej, muszą dziś polegać na kompaktach lub SUV-ach.
Honda podkreśla, że nowy Civic będzie dostępny wyłącznie w wersji zelektryfikowanej. W hybrydowy układ napędowy wyposażono już modele Jazz i Jazz Crosstar, CR-V 2020 oraz nowego HR-V, który pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku. Biorąc pod uwagę fakt, że Civic z napędem e:HEV wjedzie do salonów dopiero jesienią 2022 roku, będzie on ostatnim modelem w gamie, który zostanie wyposażony w napęd hybrydowy. Na rynkową premierę musimy więc jeszcze poczekać. W najbliższych miesiącach Honda powinna zdradzić nieco więcej szczegółów dotyczących nowego Civica.