Nowe BMW X3 i BMW X4 w ramach liftingu na rok 2022 zyskały nowy wygląd i lepsze wyposażenie. Niestety, jeśli chodzi o zmiany w stylistyce, zauważą je wyłącznie fani marki. Pierwszą z nich jest Zaprojektowany na nowo pas przedni z pionowymi wlotami powietrza, mocnymi, dużymi powierzchniami w kolorze karoserii i solidną atrapą osłony podwozia. Dalej mamy atrapę chłodnicy, której kształt jest bardziej wyrazisty, jest większa niż wcześniej i posiada teraz jednoczęściową ramę.
Sprawdź: Radość z jazdy w wersji demo. Jak się żyje z BMW X3 xDrive30e? TEST, OPINIA
Nowe są także reflektory w pełnej technologii diodowej, spłaszczone o ok. 10 mm, które są dostępne w wyposażeniu standardowym. Oprócz opcjonalnych diodowych reflektorów adaptacyjnych z funkcją matrycy (standard w BMW X4) jako wyposażenie dodatkowe dostępne są teraz również światła laserowe BMW o zasięgu do 650 metrów.
Nowe lampy i nie tylko
W ramach liftingu zmieniły się także tylne światła. Od teraz to w pełni diodowe lampy z czarnym obramowaniem, węższym rysunkiem i wbudowanymi, poziomymi kierunkowskazami. W modelu X3 pojawiła się także nowa, pomalowana atrapa osłony podwozia z tyłu oraz większe końcówki układu wydechowego. Z kolei w modelu X4 mamy niezależny pas tylny z kształtowanymi końcówkami rur wydechowych. Z pakietem sportowym M dostajemy również szeroki, lakierowany w błyszczącej czerni dyfuzor.
Zobacz też: Szybciej do „setki” i więcej bajerów. Nowe BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition
Wiecej kolorów
W ofercie BMW X3 jest łącznie 11 standardowych lakierów, w tym nowy szary metalizowany Skyscraper (w ofercie od grudnia), w pakiecie sportowym M metalizowany szary Brooklyn M oraz lakiery BMW Individual w kolorze czerwonego awenturynu i niebieskiego tanzanitu. Z kolei wyłącznie do BMW X4 dostępny jest również nowy lakier metalizowany w kolorze czerwieni Piemontu. Do obu modeli dostępne są po raz pierwszy liczne lakiery specjalne BMW Individual, w tym także lakiery matowe, m.in. także metalizowany Frozen Deep Grey
W kabinie trochę inaczej
W nowych modelach X3 i X4 znajdzie się nowa konsola środkowa z aktualnego BMW serii 4 z panelem sterowania do kontrolera BMW iDrive, dźwignią zmiany biegów, przyciskiem uruchamiania silnika, przyciskami start/stop, elektrycznym hamulcem postojowym, wspomaganiem zjazdu ze wzniesień i funkcjami jezdnymi. Dotykowy wyświetlacz centralny o przekątnej ekranu 10,25-cala teraz będzie dostępny w wyposażeniu standardowym, a opcjonalnie będzie można go powiększyć do 12,3-cala. Na liście wyposażenia standardowego znalazły się również fotele sportowe z tapicerką z Sensateku, a także klimatyzacja automatyczna z 3-strefową regulacją.
Bezpieczniej niż wcześniej
Rozszerzona została także oferta systemów wspomagających kierowcę. Po raz pierwszy systemy asystujące kierowcy Professional i rejestrator jazdy BMW są dostępne jako wyposażenie dodatkowe do BMW X3 i BMW X4, a opcjonalny asystent parkowania zawiera teraz asystenta cofania.
Zmiany pod maską
Po trzech silnikach wysokoprężnych, trzy silniki benzynowe posiadają teraz również 48-woltową technologię mild hybrid, w której 48‑woltowy alternator z elektrycznym doładowaniem rzędu 8 kW (11 KM), zapewnia jeszcze lepsze osiągi przy równocześnie niższym zużyciu paliwa i zwiększonym komforcie jazdy. W ofercie nie zabraknie również BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in, którego zakres mocy waha się od 135 kW (184 KM) do 265 kW (360 KM). Wielkim zaskoczeniem jest fakt, że od tej pory wszystkie warianty będą domyślnie wyposażone w napęd na wszystkie koła xDrive. Na początku do sprzedaży trafią następujące warianty:
Wersja | Moc |
---|---|
X3/X4 xDrive20i | 184 KM i 300 Nm |
X3/X4 xDrive30i | 245 KM i 350 Nm |
x3/X4 M40i | 360 KM i 500 Nm |
X3 xDrive30e (plug-in) | 292 KM i 420 Nm |
X3/X4 xDrive20d | 190 KM i 400 Nm |
X3/X4 xDrive30d | 286 KM i 650 Nm |
X3/X4 M40d | 340 KM i 700 Nm |