Wpisujący się w klasę premium Macan, ma być ekskluzywniejszą i o wiele bardziej sportową konkurencją dla Audi Q5 czy Mercedesa M. Dzięki rozmiarom przeciętnego SUV-a wóz stanie się o wiele praktyczniejszy w miejskich jazdach od swojego protoplasty Cayenne. Pod względem stylistycznym w bryłę Macana zostały wplecione elementy charakterystyczne dla marki Porsche. Jedną z innowacji będzie nowoczesna konstrukcja przednich reflektorów z czterema diodami LED w stylu kostek lodu, służącymi do jazdy dziennej. Takie rozwiązanie zastosowano już w modelu 918 Spyder.
Zobacz też: Hipersportowe Porsche 918 Spyder pobiło rekord toru Nurburgring - WIDEO
Napęd w zależności od potrzeb zostanie przeniesiony na tylną oś, lub na wszystkie cztery koła, a klienci do wyboru otrzymają kilka jednostek napędowych o różnym przedziale mocowym. Według wstępnych informacji gamę benzynową będzie otwierać 2-litrowy 4-cylindrowy motor o mocy 225 KM. Wolnossąca jednostka 3.6 V6 ma dostarczać 295 KM. Mocniejsze warianty V6 z turbodoładowaniem o pojemności 3.0-litra i 3.6-litra będą wytwarzać od 350 do 400 KM i nawet 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podstawowym dieslem zostanie 2.0 TDI 190 KM, a na większe emocje za sterem pozwoli bardziej charakterny 3.0 V6 TDI 250 KM.
Oficjalna premiera Porsche Macan odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych Los Angeles Auto Show 2013 (w dniach 22 listopada - 1 grudnia).