Nie istnieje chyba wiele modyfikacji równie bezsensownych co obniżanie zawieszenia w SUV-ie, ale co kto lubi. Kodiaq po kuracji ABT z pewnością lepiej się prowadzi i szybciej przyspiesza. Dwulitrowy diesel z dwiema turbinami został podkręcony do 270 KM.
TESTOWALIŚMY: Skoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI 240 KM DSG7 4x4 - KLIKNIJ
30 KM więcej pozwoliło skrócić czas przyspieszenia do setki - teraz zajmuje ono 6,8 sekundy. Moment obrotowy również uległ zmianie (o 40 Nm) i wynosi teraz 540 Nm. Tak jak w seryjnej Skodzie, jest on kierowany na obie osie z pomocą dwusprzęgłowej przekładni DSG.
Aby polepszyć prowadzenie Skody, ABT oferuje specjalne, obniżające sprężyny zawieszenia. Nie oszukujmy się, ile Kodiaqów wyjedzie w teren choć raz w swoim życiu? Auto zyskało więc na stabilności, ale i na wyglądzie. Z nieco mniejszym prześwitem prezentuje się całkiem bojowo.
W kwestii wyglądu, swoje 3 grosze dorzucają 20-calowe felgi z katalogu ABT. Na życzenie można jednak pozostać przy fabrycznych "dwudziestkach" Skody.
Chętni na to auto są proszeni o kontakt z ABT. Oficjalnego cennika czy oferty póki co brak.