Mitsubishi i-MiEV

i

Autor: archiwum se.pl Mitsubishi i-MiEV

Tak wyglądały auta elektryczne zaledwie 10 lat temu. Mitsubishi kończy produkcję modelu i-MiEV

2020-10-05 15:22

Japoński producent ma zakończyć produkcję modelu i-MiEV. Wytwarzany od 2009 roku samochód nie znajdował już zbyt wielu nabywców i trudno się temu dziwić. Gdy ogląda się go dziś, w 2020 roku, trudno nie odnieść wrażenia, że auta elektryczne rozwijają się naprawdę błyskawicznie.

Auta elektryczne? Kto to widział! Mały zasięg, przeciętne osiągi, dziwaczny wygląd... Tak można było powiedzieć jeszcze kilka lat temu. Mitsubishi wkrótce zakończy produkcję modelu i-MiEV, który dobitnie pokazuje, jaki postęp dokonał się w elektromobilności. 

Sprawdź: Czy auto elektryczne poza miastem ma sens? TEST, OPINIA - Peugeot e-2008 GT 136 KM

Nie ma co się oszukiwać - rozwój aut elektrycznych jest napędzany przez coraz to nowsze normy emisji i przepisy, które są niczym kłody pod nogi dla branży motoryzacyjnej. Nie ma już chyba na rynku producenta, który mógłby ignorować konieczność elektryfikacji gamy modelowej.

Mitsubishi i-MiEV

i

Autor: archiwum se.pl Mitsubishi i-MiEV

Dziś, elektryczne samochody coraz częściej są nie do odróżnienia od spalinowych odmian, a nowe płyty podłogowe są opracowywane również z myślą o napędzie elektrycznym. Ale to, do czego zdążyliśmy się przyzwyczaić obcując z elektrycznymi nowościami, jeszcze kilka lat temu wcale nie było standardem.

PisaliśmyElektryczne Opel Zafira-e i Opel Vivaro-e zajadą daleko, ale wszystko ma swoją cenę - TEST, PIERWSZA JAZDA, CENNIK

Koniec produkcji Mitsubishi i-MiEV

Doskonale pokazuje to Mitsubishi i-MiEV, które zadebiutowało w 2009 roku i właśnie kończy swoją karierę rynkową. Choć w Polsce nigdy nie było popularne, wiele europejskich flot car-sharingowych decydowało się na i-MiEV lub jego braci - Peugeota iOn i Citroena C-ZERO. Te dziwaczne, wąskie pudełka przyzwoicie sprawdzały się w miastach, które premiowały auta elektryczne i ich kierowców możliwością darmowego parkowania lub wjazdu w określone strefy bezemisyjnego transportu. 

Mitsubishi i-MiEV

i

Autor: archiwum se.pl Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-MiEV znika z rynku bo jego parametry kompletnie nie przystają już do dzisiejszych standardów. Zasięg około 100 km, przyspieszenie do setki w czasie 15,9 sekundy na nikim nie robią dziś wrażenia. Z drugiej strony, średnica zawracania 9 metrów nawet dziś robi wrażenie.

Co dalej z rozwojem elektromobilności w Mitsubishi?

Marka nie może sobie pozwolić na porzucenie planów związanych z produkcją aut elektrycznych, ale mówi się, że nowy "elektryk" pojawi się na rynku najwcześniej w 2023 roku. Ma on powstać we współpracy z Nissanem.