Nowy Passat B8 mierzy 4767 mm długości, a więc jest o 2 mm krótszy od poprzedniej generacji. Niemcy zwiększyli jednak rozstaw osi aż o 79 mm do 2791 mm. Przednie koła przesunięto o 29 mm do przodu, a tylną oś o 17 mm w tył.
Przedział pasażerski jest teraz o 33 mm dłuższy. Rezultat: Skrócono zwisy nadwozia, jednocześnie zmniejszono o 14 mm ( do 1456 mm) a szerokość wzrosła o 12 mm (do 1832 mm). Wprowadzone zmiany w proporcjach zaprocentowały przestronniejszym wnętrzem i bardziej atletyczną sylwetką nowego Passata.
Przeczytaj też: Nowy Volkswagen Passat Variant B8: bestsellerowe kombi na rok modelowy 2015
Pomimo wydawałoby się kosmetycznych zmian w stylistyce, Passat B8 wygląda znacznie dynamiczniej od ustępującego modelu B7. Przód samochodu dzięki charakterystycznym światłom jest bardziej wyrazisty i agresywny. Cała sylwetka samochodu jest też bardziej muskularna i przysadzista.
Wnętrze pojazdu również prezentuje się teraz znacznie nowocześniej. Pojawiła się zupełnie nowa kierownica, zastosowano też większy wyświetlacz systemu infotainment. Klienci mają teraz do wyboru dwa typy wskaźników: tradycyjny i w pełni elektroniczny.
W sierpniu zostaną podane polskie ceny, a auto zarówno w wersji nadwozia Limousine jak i Variant, trafi do salonów w czwartym kwartale 2014 roku.