Wystarczy powiedzieć, że nowa generacja serii 5 – ukryta pod nazwą G30 – została zaprojektowana na zupełnie nowej platformie CLAR, dzięki czemu zrzuciła aż 100 kilogramów w stosunku do starszego auta. Ewolucja stylistyczna ukrywa gruntowne zmiany pod skórą, dlatego też BMW postanowiło przedstawić dokładnie co i jak zaktualizowano w porównaniu do generacji F10.
Przeczytaj: Tak wygląda elektryczne BMW i5!
G30 jest dłuższe od poprzednika o 36 milimetrów, szersze o 6 milimetrów i wyższe o 2 milimetry od poprzednika. „Piątka” mocno nawiązuje do „siódemki”, dokładnie tak jak Mercedes Klasy E przypomina Klasę S. W pasie przednim zagościły reflektory wykonane w technologii LED, a małe poprawki w ukształtowaniu nadwozia pozwoliły na zmniejszenie oporu aerodynamicznego nawet do Cx = 0,22 (520d EfficientDynamics).
Pod maską zagoszczą zarówno benzynowe jak i wysokoprężne motory: czterocylindrowe silniki o pojemności dwóch litrów oraz sześciocylindrowe, oczekiwane przez fanów, trzylitrówki. BMW zaoferuje sześciobiegowe skrzynie manualne oraz dziewięciobiegowe automaty.Będąca na razie w fazie projektu M5 po raz pierwszy w historii będzie miała napęd na cztery koła i pojawi się w sprzedaży pod koniec roku.
Jak dokładnie zmieniło się BMW serii 5? Więcej w filmie przygotowanym przez producenta.