Gwiazdy polskiego showbiznesu często wybierają wygodne w codziennym użytkowaniu SUV-y, dające duże poczucie bezpieczeństwa i pozwalające na łatwiejsze parkowanie w mieście. Do tego grona jednak nie należy Andrzej Krzywy. Populary polski piosenkarz preferuje ekstrawagancję, którą gwarantują nadwozia typu coupe, stosowane w pojazdach sportowych. Artysta jeździ 2-drzwiowym samochodem, którego design nacechowany wyrazistymi przetłoczeniami, prezentuje się bardzo drapieżnie. Mowa o Lexusie RC mającym kształt torpedy, a dokładnie o wersji produkowanej w latach 2015-2018. Krzywy ma auto sprzed liftingu w odmianie 300h z pakietem stylizacyjnym F Sport.
Testowaliśmy: Lexus RC 300h: hybryda w ładnym opakowaniu
Lexus RC 300h to komfortowe coupe, kryjące pod karoserią hybrydowy układ napędowy. To odważnie narysowane, luksusowe coupe japońskiej marki premium, na tle podobnych pojazdów konkurencji jest dość komfortowe i przede wszystkim całkiem oszczędne. Pod maską pracuje 4-cylindrowa benzynowa jednostka o pojemności 2.5-litra, która została połączona z motorem elektrycznym, baterią magazynującą energię wytwarzaną w procesie rekuperacji oraz bezstopniową skrzynią automatyczną E-CVT. Moc systemowa wynosi 223 KM i 216 Nm, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy. W tym modelu napęd przekazywany jest standardowo na tylną oś. Prędkość maksymalna została ograniczona do 190 km/h. W Lexusie RC 300h nie chodzi o ponadprzeciętne osiągi, a o oszczędną jazdę i obniżoną emisję spalin. Katalogowe średnie zużycie paliwa według danych producenta wynosi zaledwie 4,9 l/100 km. Pojazd ten dzięki hybrydzie potrafi bezszelestnie przemieszczać się przy niskich prędkościach.
Ile kosztuje taki samochód? W polskiej ofercie Lexusa model RC 300h nie jest już dostępny. Jeszcze w 2019 roku można było go kupić w odmianie po liftingu, a ceny startowały od 224 900 zł. Na rynku samochodów używanych, przykładowo taki 5-letni hybrydowy Lexus RC to wydatek ponad 100 tys. zł.