Mazda jest gotowa do wprowadzenia na rynek czwartej generacji modelu MX-5. Pojazd to nie tylko całkiem nowy wygląd karoserii. Auto w pełni korzysta z technologii SKYACTIV, która oznacza równowagę pomiędzy obniżoną masą, poszanowaniem środowiska naturalnego i bezpieczeństwem. W efekcie auto o spójnych wymiarach nadwozia jest lżejsze o ponad 100 kg od poprzedniego modelu trzeciej generacji. Rozkład mas pomiędzy przednią a tylną osią to stosunek 50:50.
Czytaj też: TEST Mazda MX-5 2.0 160 KM: niepozorny roadster na każdą okazję - ZDJĘCIA
Dynamiczna karoseria została zaprojektowana w stylu KODO. Samochód dzięki temu sprawia wrażenie jadącego nawet wtedy, kiedy stoi. Przód pojazdu tak nakreślono, że nie przypomina obecnych modeli 3, 6 czy CX-5. Rozmiary nadwozia widocznie uległy zmianom - auto jest o 105 mm krótsze (3915 mm), 20 mm niższe (1235 mm) i 10 mm szersze (1730 mm) od tego w trzeciej generacji. Rozstaw osi skrócono do tego 15 mm (2315 mm). Na razie zaprezentowano odmianę ze składanym miękkim dachem, ale niemal pewne jest, że będzie także wersja z hard-topem.
Przednie zawieszenie oparto o podwójne wahacze poprzeczne, a z tyłu zastosowano oś wielowahaczową. Układ kierowniczy to wspomagany elektrycznie mechanizm EPAS z przekładnią zębatkową. Na razie wciąż nie znamy szczegółów dotyczących silników, wiadomo jedynie, że będą to jednostki z rodziny SKYACTIV-G, najprawdopodobniej o pojemnościach 1.5- i 2.0-litra. Za przeniesieniu napędu oczywiście na koła tylne będzie odpowiadać 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów lub opcjonalna automatyczna. Podstawowe koła mają rozmiar 195/50 R16.