Najpierw pojawiła się Toyota Corolla hatchback, potem wersja kombi Touring Sports, a teraz czas na sedana. O ile dwie pierwsze odmiany nadwoziowe zostały już oficjalnie pokazane światu jakiś czas temu, to najbardziej klasyczny sedan dopiero teraz ujrzy światło dzienne. Toyota zademnstruje auto przed szeroką publicznością w dniu 16 listopada podczas targów motoryzacyjnych w Guangzhou w Chinach. Na razie poznaliśmy tylko pierwsze dwa zdjęcia przedstawiające sylwetkę i jeszcze nie znamy oficjalnych szczegółów auta. Pojazd ten choć swój debiut zaliczy w Azji, trafi także na inne rynki, w tym również do Europy.
Wygląd zewnętrzny ma wiele wspólnego z projektem hatchbacka oraz kombi. Pas przedni jest niemal identyczny, a tylne lampy i zderzak choć zostały wyprofilowane w zgodzie z sylwetką nadwozia typu sedan, to zawierają także cechy charakterystyczne wcześniejszych odmian. Całość przedstawia się zgrabnie i przede wszystkim nowocześnie. Za bazę konstrukcji posłużyła platforma GA-C opracowana w technologii Toyota New Global Architecture (TNGA), która ma zapewniać stabilność i pewność prowadzenia dzięki wysokiej sztywności nadwozia i nisko położonemu środkowi ciężkości. Corolla kombi otrzymała przednie zawieszenie oparte o kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy, więc odmiana sedan powinna korzystać z tego samego rozwiązania.
Zobacz też: Toyota Corolla Touring Sports - nowe kompaktowe kombi
Na wymiary auta i zdjęcia wnętrza musimy niestety poczekać. Domyślamy się jednak, że tak samo jak w kombi, w wyposażeniu pojawią się zaawansowane systemy, takie jak cyfrowe zegary z efektem 3D, wyświetlacz na przedniej szybie Head-Up Display, bezprzewodowa ładowarka do telefonu oraz Toyota Touch Multimedia System.
Oficjalnie nie wiemy jeszcze, na jakie układy napędowe zdecyduje się Toyota w przypadku Corolli sedan. Mogą być to albo wszystkie zestawy, jakie dostały kombi i hatchback, albo tylko ich część. Wersje te otrzymały dwie hybrydy i jedną benzynę. Z diesla natomiast całkowicie zrezygnowano. O rosnącym zaangażowaniu Toyoty w technologię hybrydową mówią jasno wspomniane dwa spalinowo-elektryczne zestawy - 1.8 l o mocy 122 KM oraz nowy zespół z 2-litrowym silnikiem o łącznej mocy 180 KM. Jedynym silnikiem benzynowym będzie najpewniej 1.2 l z turbodoładowaniem o mocy 116 KM.