Nowy Hyundai Elantra przyjął tak zwany język designu „Sensuous Sportiness” i podąża śladami większego modelu Sonata. Styl jest bardzo charakterystyczny i pozwoli użytkownikowi tego pojazdu wyróżnić się z tłumu. Linie kompaktowego sedana bardzo wyostrzyły się. Przód opada bardzo nisko, a profil nadwozia z dynamicznie schodzącą linią dachu jest pocięty przetłoczeniami.
Testowaliśmy: Pali tak mało, że ciężko w to uwierzyć. Hyundai Elantra 1.6 MPi 126 KM 6 MT Style - TEST, OPINIA
Wykorzystano również nowy wzór grilla rozciągającego się na pasie przednim. Ostre niczym brzytwa lampy uzbrojone w pełną LED-ową technologię oświetlenia dodają dynamiki. Reflektory ciekawie komponują się z kratką wlotu powietrza i dostały kierunkowskazy oryginalnie naciągnięte wysoko na błotniki. Zadarta krawędź klapy bagażnika układa się w spoiler, a lampy ładnie połączono ze sobą świetlnym pasem. W porównaniu z modelem poprzednim, nowa Elantra jest dłuższa o 56 mm, szersza o 25 mm i niższa o 20 mm. Rozstaw osi o 20 mm i teraz mierzy dokładnie 2720 mm.
Nie tylko karoseria mocno się wyróżnia na tle poprzednika. Również wnętrze, które urosło i będzie zapewniać więcej przestrzeni na tylnej kanapie, jest zaprojektowane całkowicie od podstaw. W kabinie panuje minimalistyczna atmosfera, widać smukłe otwory wentylacyjne, jest system nastrojowego oświetlenia otoczenia w 64 różnych kolorach. O zaawansowaniu technologicznym mówi duży środkowy ekran dotykowy, który płynnie przechodzi w cyfrowy wyświetlacz zegarów za kierowcą.
Wskaźniki cyfrowe liczą 10,25-cala. Tak samo topowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego ma przekątną 10,25 cala. System obsługuje łączność Android Auto i Apple CarPlay w trybie bezprzewodowym. Dodatkowo samochód będzie reagował na wypowiadane komendy dzięki funkcji rozpoznawania głosu. Na konsoli środkowej na szczęście nie ograniczono przycisków do minimum. Zachowano panel manualnego sterowania wentylacją pojazdu i przyciski wywołujące często używane funkcje, co wpłynie na dobrą ergonomię. Nowy jest wzór kierownicy, która także ma potrzebne fizyczne przełączniki. Samochód może być wyposażony w bezprzewodową ładowarkę do smartfona, ośmiogłośnikowy system audio Bose i cyfrowy klucz, który umożliwia odblokowanie i uruchomienie Elantry za pomocą smartfona.
W konstrukcji popracowano nad lepszym rozłożeniem środka ciężkości, auto waży mniej i ma lepiej się prowadzić dzięki lepszej pracy układu kierowniczego oraz zawieszenia. Do tego doszedł szereg nowoczesnych systemów wsparcia podczas jazdy. Pod maską znajdzie się czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0 litra, który wytwarza 149 KM i moment obrotowy o wartości 179 Nm. Jednostkę połączono z inteligentną przekładnią automatyczną, która jest zupełną nowością. Hyundai informuje, że należy się spodziewać niskiego zużycia paliwa.
Pisaliśmy: Hyundai pobił w Polsce swój rekord. Te modele przyczyniły się do odniesienia sukcesu
Nowością jest Elantra w wersji hybrydowej. Czterocylindrowy silnik 1.6 GDI pracujący w trybie Atkinsona został połączony z silnikiem elektrycznym i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,32 kWh. Ta konfiguracja wytwarza łączną moc 141 KM i 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Układ ten połączono z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Nie zabraknie trybów jazdy do wyboru i możliwości wywołania przemieszczania się na krótkim odcinku przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego.
Hyundai Elantra siódmej generacji wejdzie do produkcji jesienią 2020 roku, a sprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale roku.