Jak podaje SAMAR, najczęściej wybieraną marką w ubiegłym miesiącu była Skoda (+30,9% w stosunku do sierpnia 2015) z modelem Octavia, drugie miejsce zajęła inna marka grupy VAG – Volkswagen (+24,38%) dzięki Golfowi. Trzecie miejsce przypadło Toyocie (+5,77%), której Yaris cieszy się dużą popularnością. Czwarte miejsce, głównie dzięki świetnie sprzedającej się Astrze, zajął Opel (+27,81%).
Jednak patrząc na rynek z perspektywy ośmiu miesięcy, sytuacja wygląda nieco inaczej. Oczywiście dalej bryluje Skoda, na drugim miejscu znajdziemy Toyotę, trzeci uplasował się Volkswagen. Dalsze miejsca przypadły Oplowi, Fordowi, Renault, Kii, Dacii, Hyundaiowi i Nissanowi, który to jako jedyny z tej listy sprzedał mniej samochodów niż w analogicznym okresie w 2015 roku. Może to być spowodowane brakami nowości w ofercie - hit segmentu SUV-ów, Qashqai, jest już z nami trochę na rynku.
Przeczytaj też: Skoda Octavia świętuje! 20 lat czeskiego bestsellera
Sytuacja wygląda dobrze również w tzw. segmencie premium. Porównując wyniki z sierpniem 2015 roku, wzrost wyniósł aż 42,05% - sprzedano 3770 pojazdów.
W skali roku, najpopularniejsza jest oczywiście „wielka trójka”, kolejno BMW, Mercedes oraz Audi. Warto zwrócić uwagę na zdumiewający wzrost sprzedaży Jaguarów – do końca lipca nowych właścicieli znalazło 356 pojazdów. Patrząc jednak na modele, okaże się, że najpopularniejsze jest obecne na rynku od ładnych kilku lat Volvo V60.
Od początku tego roku można zauważyć również poruszenie w segmencie aut luksusowych. Najpopularniejsze okazuje się Maserati (43 sztuki), a to dzięki wprowadzeniu modelu Levante. Kolejne miejsca to Ferrari (20 egzemplarzy) oraz Rolls-Royce (10 limuzyn).