Największe zmiany jakie dotkną Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata, dotyczyć będą kwestii mocy i szerokości samochodów. W wymiarach przybędzie rajdówkom 55 mm szerokości - głównie przez nowe nadkola. Zmieniona zostanie również specyfikacja pakietu aerodynamicznego. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że mają pojawić się również zapisy dotyczącego minimalnej długości samochodu i punktów mocowania foteli zawodników, aby poprawić ich bezpieczeństwo.
Czytaj: Tommi Makinen został szefem zespołu Toyoty w WRC!
Światowa Rada zdecydowała o zwiększeniu mocy w silnikach napędzających "wurce". Wszystko przez zmianę w średnicy zwężki w układzie dolotowym. Od 2017 roku ma mieć 36 mm średnicy, co pozwoli zwiększyć moc o ok. 80 KM (do ok. 380 KM) - rajdówki w sezonie 2015 osiągają ok. 300-320 KM. Dodatkowo w układzie przeniesienia napędu pojawi się elektronicznie sterowany, centralny dyferencjał, który został wykreślony w 2011 roku. Spadnie też masa samochodów o 25 kg - teraz minimalna waga to 1200 kg bez załogi.
Wszystkie te zmiany mają na celu poprawę bezpieczeństwa i zwiększenie atrakcyjności zawodów. Zmiany zostały ogłoszone już teraz, bo do tej pory fabryczne zespoły nie wiedziały jak mają rozwijać swojego samochody na następne sezony.