Elektryczne BMW iX pokazane! Duża moc i ponad 600 km zasięgu na jednym ładowaniu - ZDJĘCIA, WIDEO

2020-11-11 17:37

Będące w fazie przygotowań BMW iX zostało oficjalnie przedstawione. Auto jest pierwszym modelem opartym na nowym, skalowalnym modułowo systemie BMW Group. Jak informuje producent, pojazd stanowi nową interpretację stylistyki, zrównoważonego rozwoju, radości z jazdy i wszechstronności. Wprowadzenie na rynek zostało zaplanowane pod koniec 2021 roku.

BMW iX będzie produkowane w zakładach BMW w Dingolfing jako flagowy model technologiczny BMW Group. W tym samochodzie koncentrować się będą najnowsze osiągnięcia firmy w strategicznych obszarach innowacji, takich jak stylistyka, automatyzacja jazdy, łączność, elektryfikacja i usługi. Koncepcja i stylistyka BMW iX charakteryzuje się kompleksowym podejściem do kwestii zrównoważonego rozwoju. Widać to między innymi we właściwościach aerodynamicznych, inteligentnej lekkiej konstrukcji oraz wszechstronnym wykorzystaniu naturalnych materiałów i materiałów pochodzących z recyklingu, które wyznaczają przyszłościowy luksus i przyczyniają się do dobrego samopoczucia we wnętrzu.

BMW iX

i

Autor: BMW BMW iX

Ponad 600 km zasięgu

W rozwiązaniach pojawia się piąta generacja technologii BMW eDrive, która obejmuje dwa silniki elektryczne, elektronikę mocy, układ ładowania i akumulator wysokonapięciowy. To wszystko gwarantuje maksymalną wydajność. Napęd opracowany przez BMW Group i wyprodukowany w zrównoważonym procesie bez użycia krytycznych surowców tzw. ziem rzadkich, generować będzie maksymalną moc wynoszącą według najnowszych obliczeń ponad 370 kW (500 KM), co da BMW iX przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 5 sekund.

Testowaliśmy: To największe i najprzestronniejsze BMW jakie zbudowano. BMW X7 40i xDrive Steptronic 8

Wyraźnym celem jest niskie na tle konkurencji zużycie energii – poniżej 21 kWh na 100 km w cyklu testowym WLTP. Przy pojemności energetycznej brutto powyżej 100 kWh akumulator wysokonapięciowy najnowszej generacji powinien zapewniać zasięg ponad 600 km w cyklu WLTP. Odpowiada to ponad 300 milom zgodnie z cyklem testowym EPA FTP-75. (Wszystkie dane dotyczące osiągów, zużycia energii i zasięgu są prognozami opartymi na aktualnym stanie rozwoju pojazdu.)

BMW iX

i

Autor: BMW BMW iX

Szybkie ładowanie prądem stałym

Nowa technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 200 kW. W ten sposób akumulator można naładować od 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut. Ponadto w ciągu dziesięciu minut można dostarczyć ilość energii wystarczającą do tego, aby zwiększyć zasięg o ponad 120 km. Czas potrzebny do naładowania akumulatora wysokonapięciowego od 0 do 100% ze stacji Wallbox o mocy 11 kW wynosi mniej niż jedenaście godzin.

Zobacz również: SUV-y są nudne? Na pewno nie ten! BMW X3 M Competition 3.0 R6 M TwinPower Turbo 510 KM

Akumulatory BMW iX są zaprojektowane jako część długoterminowego cyklu zasobów i umożliwiają szczególnie wysoki wskaźnik recyklingu. Do ogniw akumulatorowych i całego akumulatora wysokonapięciowego stosowana jest wyłącznie energia elektryczna ze źródeł odnawialnych.

W kierunku zautomatyzowanej jazdy

Nowy moduł technologiczny zastosowany po raz pierwszy w BMW iX jest też fundamentem znacznego postępu w zakresie automatyzacji jazdy i usług cyfrowych. Na przykład moc obliczeniowa ma na celu przetworzenie wolumenu danych, który jest o 20 razy większy niż w poprzednich modelach. W rezultacie można przetwarzać dwukrotnie więcej danych z systemu czujników pojazdu niż dotychczas. Auto jest kompatybilne z 5G, będzie miało nowe i ulepszone funkcje zautomatyzowanej jazdy i parkowania oraz wykorzystuje wydajny napęd elektryczny piątej generacji.

Przeczytaj: BMW 225xe Active Tourer to wyjątkowy model. Czy będziemy za nim tęsknić? TEST, OPINIA

Przestronność, wysokiej jakości materiały, nowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz wyjątkowo duży szklany dach panoramiczny tworzą luksusową salonową atmosferę na wszystkich pięciu miejscach w kabinie BMW iX. Zupełnie nowa architektura wnętrza BMW iX umożliwia klarowną i nieskomplikowaną funkcjonalność całkowicie dostosowaną do potrzeb i emocji kierowcy i jego współpasażerów. Brak środkowego tunelu wynikający z koncepcji napędu podkreśla przestronność wnętrza i tworzy dodatkowe miejsce na nogi z przodu i z tyłu, a także na schowki i konsolę środkową zaprojektowaną jak szlachetny mebel. Minimalistyczna stylistyka i wyraźnie uporządkowane powierzchnie jeszcze bardziej podkreślają przestronność wnętrza.