Czwarta generacja od 2012 roku cieszy się ogromną popularnością i z roku na rok notuje coraz lepsze wyniki sprzedaży. Teraz przyszedł czas na piątą odsłonę Clio, która dzięki agresywnej i nowoczesnej sylwetce kontynuuje 30-letnią tradycję marki, otwierając przed nią niecierpliwie wyczekiwany nowy rozdział historii francuskiej motoryzacji.
Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution”, Nowe Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie przeprojektowane wnętrze. Muskularny przód rodem z modelu Megane, sprawia, że nowa generacja Clio jest bardziej nowoczesna, agresywna i wciąż rozpoznawalna pomimo faktu, że zbudowano je w 100 proc. z zupełne nowych części. Całe wnętrze samochodu zostało stworzone od zera, a dzięki zaledwie kilku zmianom znacząco odwołuje się do samochodów wyższego segmentu. Największymi zaletami są bezkompromisowo większa funkcjonalność, a także łatwość w obsłudze.
Całkowicie nowy, subtelnie zagięty 9.3-calowy pionowy ekran jest jak do tej pory największym wyświetlaczem, jaki marka zastosowała w jakimkolwiek modelu w całej gamie Renault. Lekko skierowany w stronę kierowcy można by powiedzieć tablet, będzie centrum sterowania wszystkimi funkcjami samochodu włącznie z nawigacją.
Dodatkowo francuscy inżynierowie zastąpili analogiczne zegary ciekłokrystalicznym wyświetlaczem o przekątnej 7 lub 10-cali w zależności od wersji wyposażenia. Producent zapewnia, że w żadnym samochodzie segmentu B nie znajdziemy tak dużego ekranu. Teraz konsola centralna została położona wyżej niż dotychczas, ze względów ergonomicznych, a dzięki skróceniu lewarka zmiany biegów do listy wyposażenia doszła opcjonalna ładowarka indukcyjna zaraz obok wejścia 12 V, AUX i dwóch portów USB 2.0.
Wnętrze nowego Clio będzie wykonane głównie z miękkich i lepszych jakościowo materiałów. Szeroka gama personalizacji pozwoli klientom na wybranie jednego z ośmiu schematów projektowych, które wpłyną na wygląd deski rozdzielczej, kierownicy, podłokietnika oraz paneli bocznych. Ponadto na liście wyposażenia dodatkowego znajdzie się również podświetlenie nastrojowe "Ambient" w ośmiu różnych kolorach.
Clio 5. generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało poddane prawdziwej rewolucji. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii. To najlepsze Clio.
- mówi Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Grupy Renault.
Nowe Clio, który jest pionierem nowej generacji modeli Renault, będzie również dostępne w wersji R.S. Line o sportowym designie, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport.