Ostatnie 9 miesięcy dla Sławomira Nowaka były prawdziwym koszmarem. Były minister transportu od lipca ubiegłego roku przebywał w cieszącym się złą sławą areszcie śledczym na warszawskiej Białołęce. W tym czasie nie miał kontaktu z rodziną. Sąd Okręgowy w Warszawie nie przedłużył aresztu. Były polityk Platformy Obywatelskiej opuścił w poniedziałek 12 kwietnia Areszt Śledczy Warszawa-Białołęka. Został objęty dozorem, zakazem opuszczania kraju i zatrzymaniem paszportu. Musi wpłacić także 1 mln zł poręczenia majątkowego. Sławomir Nowak nie przyznaje się do żadnego z zarzucanych mu przestępstw.
- Dzisiaj tak naprawdę chcę spędzić ten czas, najbliższe dni z najbliższymi, bo tego tutaj najbardziej brakuje - mówił Nowak tuż po opuszczeniu aresztu. - 40 lat temu z tego samego aresztu wychodził Bronisław Komorowski po internowaniu. Nigdy nie sądziłem, że historia w taki sposób zatoczy koło - powiedział na krótkim briefingu z dziennikarzami uwolniony polityk.
Terenowy Jeep Wrangler
Spod aresztu Sławomir Nowak odjechał białym Jeepem Wranglerem. Po uwolnionego przyjechała mecenas Joanna Broniszewska. Taki samochód to solidny środek transportu zbudowany na ramowej konstrukcji. Model ten pod względem połączenia oferowanej wszechstronności oraz możliwości jazdy w terenie, nie ma sobie równych. To prawdziwy terenowy SUV z napędem 4x4 i imponującymi przełajowymi zdolnościami oraz jedyny tego typu samochód, który dzięki różnym kombinacjom dachów umożliwia jazdę z w pełni otwartą przestrzenią nad głową.
Testowaliśmy: Wierny starej szkole. Jeep Wrangler Unlimited JL Rubicon 2.2 CRD 200 KM Rock-Trac 4x4 - TEST, OPINIA, WIDEO
Ten amerykański model doceniany przez specjalistów z dziedziny off-roadu na całym świecie, ma wysokie zawieszenie i nowoczesne systemy ułatwiające pokonywanie przeszkód w jeździe przełajowej. W topowych wersjach wyposażenie zawiera elektroniczną blokadę przedniej i tylnej osi Tru-Lock, 32-calowe opony Goodrich Mud-Terrain BF oraz elektronicznie rozłączany przedni stabilizator i tylny dyferencjał blokowany na czas jazdy poza asfaltem. Gama silników Wranglera obejmuje kilka możliwości do wyboru. Jednostka 2.2 MultiJet II turbo diesel zapewnia moc 200 KM. Benzynowy 2.0 generuje moc 272 KM. Obie te jednostki napędowe zestawione są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów ZF.
Ile kosztuje taki samochód? Bazowa 5-drzwiowa wersja startuje w cenniku od 204 100 zł. Odmiana Rubicon porządnie wyposażona pod kątem wymagającej terenowej jazdy to wydatek około 280 tys. zł.