Najlepsza polska tenisistka w historii, od wielu lata była blisko związana z Lexusem. Firmowała ekskluzywną japońską markę swoją twarzą, jeździła najlepszymi modelami aut, a podczas obecności na kortach tenisowych nosiła logo firmy na strojach. Teraz po zakończeniu kariery Agnieszka Radwańska nie ma już obowiązku pokazywać się w Lexusach. Jak widać szybko przesiadła się do ekskluzywnego Porsche. Za model Panamera Turbo trzeba w polskim salonie zapłacić minimum 759 450 zł brutto, a to dopiero kwota otwierająca konfigurator. Po dołożeniu różnych dodatków bardzo łatwo przekroczyć sumę miliona złotych.
Zobacz również: Takimi Lexusami jeździła Radwańska
Mówi się, że czerwone auta są najszybsze. W rzeczywistości kolor nadwozia nie ma absolutnie żadnego przełożenia na osiągi, natomiast nie od dziś wiadomo, że jedne z najszybszych modeli samochodów świata, które zapisały się w historii motoryzacji, były właśnie czerwone. Z Porsche Panamera Turbo taki lakier dobrze się komponuje, bo auto choć wygląda jak ekskluzywna limuzyna, to legitymuje się wysokimi osiągami samochodu sportowego.
Bardzo szybkie i bardzo ekskluzywne
Porsche Panamera Turbo napędzane jest podwójnie turbodoładowaną benzynową jednostką V8. Silnik generuje moc 550 KM (przy 5750-6000 obr./min.) i 770 Nm (przy 1960-4500 obr./min.), która jest przekazywana na cztery koła poprzez 8-stopniową przekładni dwusprzęgłową PDK II. Ważące 2 tony i długie na 5 metrów auto, przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,8 s (z pakietem Sport Chrono w 3,6 s), a prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. Ile paliwa zużywa taka Panamera z 8-cylindrowym motorem? Porsche w danych fabrycznych obiecuje w cyklu miejskim spalanie niecałych 13 l/100 km, w pozamiejskim 7,3 litra, a średnio 9,4 l/100 km, przy emisji CO2 212-214 g/km. Łatwo się jednak domyślić, że przy cięższej nodze kierowcy takich wyników nigdy nie zdoła się zobaczyć na komputerze pokładowym.
Panamera Turbo jeździ jak pojazd sportowy i jest przy okazji bardzo praktycznym środkiem transportu. Spore rozmiary nie przeszkadzają w wygodnym poruszaniu się po mieście. Auto ma zawieszenie pneumatyczne, skrętną tylną oś ułatwiającą parkowanie czy elektroniczny system zarządzania podwoziem – 4D Chassis Control. Wygodę i bezpieczeństwo jazdy podnosi pokaźna liczba systemów wspomagających kierowcę. Bagażnik o pojemności 495 l (1304 l po złożeniu oparć w tylnym przedziale) pozwoli przewieźć sporo bagaży i sprzęt sportowy. Jak na auto najwyższej klasy przystało, w wyposażeniu może pojawić się masa udogodnień, takich jak: podgrzewane i wentylowane fotele z masażem, nastrojowe oświetlenie, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, rozbudowany system multimedialny, bezprzewodowa łączność z internetem czy profesjonalne nagłośnienie wnętrza firmy Burmester.