Tani tragarze

2009-02-17 8:00

Jeśli szukasz prostego, praktycznego, pojemnego, a przy tym niedrogiego auta dostawczego, to logan van i logan pick-up powinny z nawiązką spełnić twoje oczekiwania.

Pierwszy z wymienionych samochodów to w zasadzie towarowa odmiana logana MCV - zdolnego w swoim wnętrzu na trzech rzędach siedzeń przewieźć aż siedem osób - który teraz został przygotowany do nowych zadań. Logan van ma tylne boczne drzwi jak w wersji osobowej i dzięki temu dostęp do przestrzeni ładunkowej jest z obu stron pojazdu. Asymetrycznie podzielone tylne dwuskrzydłowe drzwi można otwierać w zależności od potrzeb pod kilkoma różnymi kątami. Wewnętrzna ścianka działowa wykonana ze zbrojonego laminatu oddziela i izoluje kabinę kierowcy od przestrzeni ładunkowej. Ta ostatnia została wyposażona w płaską podłogę zamontowaną na ramie przyspawanej do podstawowej podłogi. Dzięki systemowi kanałów odpływowych umieszczonych w dolnej części nadwozia zanieczyszczenia z płaskiej podłogi ładowni można usunąć strumieniem bieżącej wody. To spore ułatwienie dla utrzymania wewnętrznej czystości.

W porównaniu z odmianą typu van zbudowanie małej półciężarówki, czyli logana pick-up, wymagało znacznie więcej prac konstruktorskich. Auto otrzymało solidną skrzynię ładunkową. Górne krawędzie burt mają seryjne osłony wzmacniające, które wytrzymują obciążenie do 100 kg. Chronią one jednocześnie nadwozie przed przypadkowym uszkodzeniem. W celu zabezpieczenia transportowanego ładunku na skrzyni przewidziano szesnaście punktów mocowania. Opuszczoną tylną klapę można obciążyć aż trzystoma kilogramami. W dwuosobowej kabinie za fotelami znajduje się przestrzeń o pojemności 300 litrów. Ten praktyczny schowek pomieści mniejsze towary lub skrzynki z narzędziami czy inne przedmioty. W sytuacji, gdy odkryta skrzynia ładunkowa nie zapewnia należytej ochrony przed niepowołanymi osobami, których nigdzie nie brakuje, możliwość przewożenia cenniejszych rzeczy w kabinie nie jest bez znaczenia.

Innym walorem obu modeli są sprawdzone silniki firmy Renault. Logan van dostępny jest u nas z dwoma motorami benzynowymi i dwiema jednostkami wysokoprężnymi z rodziny dCi. Te same diesle służą również do napędu pick-upa. Natomiast w wersji benzynowej przewidziano na nasz rynek tylko jeden silnik. Na uwagę przyszłych właścicieli zasługuje również dość duży prześwit wynoszący 155mm oraz zawieszenie o parametrach specjalnie przystosowanych do jazdy po drogach złej nawierzchni, jakich u nas pod dostatkiem. Oba modele zapewniają przyzwoity poziom bezpieczeństwa zarówno tego biernego, jak i czynnego. Producent daje na nie trzy lata gwarancji z limitem 100 tys. kilometrów. Natomiast jeśli wziąć pod uwagę parametry użytkowe i ceny prezentowanych aut, to nowe modele logana są bezkonkurencyjne.

Logan van w pigułce

Rodzaj nadwozia van Wymiary nadwozia

długość 4450 szerokość 1740

wysokość 1640 mm Rozstaw osi 2905 mm

Napęd na koła przednie Ładowność 800 kg

Silniki: benzynowe: 1,4/75 KM, 1,6/87 KM

wysokoprężne: 1,5dCi/68 KM,

1,5dCi/85 KM Przestrzeń ładunkowa

długość 1936 mm szerokość maks./między nadkolami 1420/1024 mm

wysokość 940 mm wysokość progu załadunku 582 mm

pojemność 2,5 m. sześć. Cena od 24 426 zł (netto)

Logan pick-up w pigułce

Rodzaj nadwozia - pick-up Wymiary nadwozia

długość 4496 szerokość 1740

wysokość 1640 mm Rozstaw osi 2905 mm

Ładowność 800 kg Napęd na koła przednie

Silniki: benzynowe: 1,6/87 KM

wysokoprężne: 1,5dCi/68 KM,

1,5dCi/85 KM skrzynia ładunkowa

długość 1807 mm szerokość maks./między nadkolami 1374/1024 mm

szerokość klapy 1200 mm wysokość burt 535 mm

wysokość progu załadunku 636 mm cena od 25 246 zł (netto)