Taka właśnie jest alfa romeo MiTo. W jej wyglądzie trudno nie zauważyć charakterystycznych cech stylistycznych modelu 8C, na którego widok fani sportowych aut doznają takich wrażeń, że gotowi byliby zrobić niemal wszystko, żeby tylko go mieć. Również we wnętrzu kompaktowej alfy daje się odczuć specyficzny włoski sportowy styl.
Oczywiście styl i design to nie wszystko, bo od samochodu, zwłaszcza o takiej sylwetce, oczekuje się, że zapewni kierowcy prawdziwą przyjemność z jazdy. Alfy romeo nigdy nie miały z tym problemów, a MiTo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Wręcz przeciwnie. Sportowy charakter tego auta znajduje potwierdzenie w różnych rozwiązaniach. Przykładem tych mechanicznych niech będzie obniżone zawieszenie z amortyzatorami ze sprężynami powrotnymi.
Z rozwiązań elektronicznych na pierwszy plan wysuwa się system "Alfa D.N.A.", który MiTo wprowadza jako pierwsza w swoim segmencie. Ten system oddziałuje na silnik, hamulce, układ kierowniczy, zawieszenie i skrzynie biegów, umożliwiając trzy różne rodzaje zachowania pojazdu - zależne od stylu prowadzenia najlepiej odpowiadającego sytuacji i preferencjom kierowcy. Z kolei elektroniczny system Q2, działając wyłącznie na hamulce, zapewnia efekt samoblokującego mechanizmu różnicowego. MiTo dla zapewnienia maksymalnego komfortu prowadzenia wykorzystuje ponadto system DST (Dynamic Steering Torque), łączący elektryczne wspomaganie kierownicy z systemem Vehicle Dynamic Control.
Do tego wszystkiego należy jeszcze dodać dynamiczne silniki, wyposażenie obejmujące m.in. najbardziej zaawansowane urządzenia z zakresu komfortu akustycznego i klimatyzacji oraz pełną ochronę kierowcy i pasażera, o czym świadczy siedem poduszek powietrznych dostępnych seryjnie. W przyszłości w MiTo pojawi się automatyczna skrzynia z podwójnym sprzęgłem oraz nowe, mocniejsze motory - wyposażone w system elektronicznej kontroli podnoszenia zaworów Multiair.
Przy okazji warto również rozszyfrować nazwę nowej alfy. Powstała ona z dwóch pierwszych liter nazw włoskich miast Milan (Mediolan) i Torino (Turyn), czyli miejsc, gdzie auto zostało zaprojektowane i gdzie jest produkowane. Chętni na niezwykłą małą alfę mogą już realizować swoje zamiary w krajowych salonach.
Alfa romeo MiTo
wersje silnikowe i ceny
1,4 MPI 78 KM, od 49 900 zł
1,4 TB 155 KM, od 67 900 zł
1,6 JTDM 120 KM, od 68 900 zł