Jak donosi Instytut Badań Rynku Samochodowego SAMAR, w 2019 roku wyrejestrowano z CEPiK’u około 540 tys. samochodów, przy czym blisko 90% z nich zostało poddanych demontażowi. Chodzi dokładnie o 468 882 samochody osobowe. Z bardziej szczegółowych danych wynika że 70% pojazdów przekazanych do kasacji, wyprodukowano przed 2000 rokiem, a najwięcej z nich reprezentowało rocznik 1999. Ponad 99% tych aut trafiło do stacji demontażu bezpośrednio z rąk właścicieli prywatnych oraz osób fizycznych. Tyko niespełna 1% samochodów było złomowanych przez firmy.
Przeczytaj: Uwaga na auta po powodzi! Okazja może stać się zmorą
W których województwach demontuje się najwięcej? Do wyrejestrowań aut najczęściej dochodzi w województwie śląskim - 61 986 sztuk, co stanowi 13,2% udziału. Najmniej aut przekazywanych do demontażu jest w województwie opolskim - 11 185 aut (2,4% udziału w krajowej bazie).
Co ciekawe, aż 60% zdemontowanych w 2019 roku osobówek pochodziło z importu. Marką na szczycie listy kasacji jest Opel (77 453 szt.), drugie miejsce zajmuje Volkswagen (61 055 szt.), a podium zamyka Fiat (60 928 szt.). Najczęściej kasowanym modelem był Opel Astra (25 011 szt.), potem Volkswagen Golf (24 290 szt.), a za nim Fiat Seicento (18 080 szt.).