Jak podaje SAMAR, to właśnie kompaktowy Volkswagen jest największym ulubieńcem europejskich kierowców. Według danych firmy analitycznej JATO Dynamics, Golf znalazł w pierwszym półroczu tego roku blisko 270 500 nabywców.
Przeczytaj też: Najbardziej wartościowe marki samochodowe świata: RANKING TOP 10
Drugą pozycję w rankingu osiągnął Ford Fiesta, ze sprzedażą 167 900 aut. Oznacza to, że lider wyprzedził Fiestę aż o ponad 100 000 egz. Jak widać, nie ma mocnych na Golfa. Niemal równie dobrze, co mały Ford, sprzedaje się najnowsze Renault Clio. Francuzi sprzedali 162 500 egzemplarzy swojego miejskiego modelu.
W zestawieniu niepodzielnie królują hatchbacki, bowiem czwarte miejsce należy do Volkswagena Polo, ze sprzedażą 140 500 sztuk. Niewiele gorzej radzi sobie Corsa, której Opel sprzedał 133 700 egzemplarzy.