Jak ustalił Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w 2018 roku Polacy kupili o ponad 10 proc. więcej samochodów osobowych, niż w roku poprzednim. Niekwestionowanym liderem wstępnego zestawienia (z pominięciem ostatnich pięciu dni roboczych grudnia) jest oczywiście Skoda – marka sprzedała 66 637 sztuk aut osobowych. Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen z wynikiem o ponad 11,5 tysiąca niższym – producent z Wolfsburga sprzedał 55 130 samochodów. Po piętach cały rok deptała mu Toyota – Polacy kupili 55 062 samochody z Japonii.
Warto dodać, że trzy marki znajdujące się na czele stawki mają aż 35 proc. udziałów w rynku. Łącznie Polacy w 2018 roku kupili 521 704 nowe samochody wszystkich marek.
Miniony rok był także bardzo owocny dla segmentu premium. SAMAR odnotował 16,7 proc. wzrostu sprzedaży w tym segmencie (w stosunku do 2017 roku). Pełne zestawienie marek luksusowych znajdziesz TUTAJ.
TOP 30 samochodów osobowych 2018 roku:
lp. | Marka | Liczba egzemplarzy |
1. | Skoda | 68 637 |
2. | Volkswagen | 55 130 |
3. | Toyota | 55 062 |
4. | Opel | 33 789 |
5. | Ford | 31 033 |
6. | Renault | 25 520 |
7. | Dacia | 24 561 |
8. | Kia | 24 371 |
9. | Hyundai | 22 474 |
10. | Mercedes | 20 403 |
11. | Peugeot | 15 450 |
12. | BMW | 15 077 |
13. | Nissan | 14 618 |
14. | Audi | 14 276 |
15. | Fiat | 12 644 |
16. | Seat | 12 428 |
17. | Mazda | 12 310 |
18. | Citroen | 10 630 |
19. | Volvo | 10 361 |
20. | Suzuki | 9378 |
21. | Honda | 7234 |
22. | Mitsubishi | 5311 |
23. | Jeep | 4206 |
24. | Lexus | 4030 |
25. | Land Rover | 1965 |
26. | Subaru | 1962 |
27. | Mini | 1882 |
28. | Porsche | 1635 |
29. | Jaguar | 1522 |
30. | Alfa Romeo | 1339 |
Razem: 521 704 szt.