Samochód do przewozu osób? Teoretycznie, każdy 4 lub 5-drzwiowy wóz się do tego nada. W praktyce, są auta, które w roli taksówki sprawdzają się po prostu doskonale. Jednym z takich modeli, który mieliśmy okazję testować, była hybrydowa Kia Niro. Koreańska marka chyba zdaje sobie sprawę z mocnych stron Niro, bo na rodzimym rynku zaczyna właśnie oferować Niro Plus - auto stworzone na potrzeby firm zajmujących się przewozem osób. Taksówka, którą kupisz w salonie? Brzmi całkiem interesująco.
Polecany artykuł:
Kia chwali się, że w Korei, model Niro Plus będzie oferowany w wersji podstawowej i jako zeroemisyjna taksówka. Czym różni się od obecnego, "zwykłego" Niro? Choć nie dysponujemy oficjalną specyfikacją, bez trudu zauważymy, że auto jest nieco większe - dłuższe i wyższe w tylnej części nadwozia. Wszystko jest tu podporządkowane wygodzie w drugim rzędzie siedzeń. Z pewnością urósł również bagażnik auta, który powinien teraz bez trudu pomieścić kilka dużych walizek.
Czy takie auta to przyszłość marki?
Debiut Niro Plus poprzedziło również wprowadzenie na rynek modelu Ray Van – pierwszej jednomiejscowej furgonetki w Korei, zaprojektowanej na potrzeby zaspokojenia szybko rozwijających się usług dostarczania małych przesyłek. Jasno pokazuje to jeden z kierunków, w których rozwija się marka - opracowywanie i dostarczanie modeli skrojonych pod potrzeby konkretnych branż ma być przyszłością użytkowych samochodów Kii.
Kia zmienia swoją strategię biznesową i koncentruje się na popularyzacji samochodów elektrycznych i wprowadzaniu nowych produktów z zakresu mobilności, które są dostosowane do potrzeb użytkowników na rynkach całego świata. Niro Plus to nasz pierwszy model w segmencie PBV, który ma ogromny potencjał do rozwoju w przyszłości
- stwierdził Sangdae Kim, szef działu pojazdów eLCV w Kia.
Na wybranych rynkach Niro Plus w wersji podstawowej zadebiutuje w drugiej połowie roku. Oprócz wersji z napędem elektrycznym (BEV), model ten będzie oferowany jako samochód hybrydowy typu plug-in (PHEV) i hybrydowy (HEV), aby zaspokoić specyfikę danego kraju i zróżnicowane potrzeby klientów. Kia Niro Plus nie będzie oferowana w Europie.