Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku wydał decyzję środowiskową dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła Ząbki do węzła Zakręt. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Kolejnym etapem będzie przygotowanie materiałów i ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji programowej. Wykonane zostaną również szczegółowe badania warunków geologicznych. Budowa drogi zaplanowana jest na 2023 rok.
Planowany harmonogram inwestycji:
- I kwartał 2019 r. ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji programowej;
- I kwartał 2021 r. ogłoszenie przetargu na wybór Wykonawcy w systemie „projektuj i buduj”;
- IV kwartał 2021 r. podpisanie umowy z Wykonawcą na projekt i budowę drogi;
- 2023-2025 realizacja robót budowlanych.
W ramach inwestycji planowana jest budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 10,2 km, z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Przebiegać ona będzie przez Zielonkę, Warszawę (dzielnice Rembertów i Wesoła) oraz Sulejówek. Ponadto przewidziane do realizacji są dwa węzły: Rembertów (na przecięciu z ul. Okuniewską w ciągu DW 637) oraz Poligon na połączeniu z ul. gen. A. Chruściela „Montera” przeznaczony tylko dla potrzeb wojska.
W ciągu planowanej trasy S17 wybudowane zostaną m.in. drogi dojazdowe, obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowane zostaną skrzyżowania, w tym z liniami kolejowymi.
Szacowana wartość inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, realizacja) to ok. 1,2 mld zł.