Skoda Enyaq iV będzie w pełni elektrycznym SUV-em oraz pierwszym seryjnym pojazdem czeskiego producenta, opartym na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Wiadomo już, że w wyglądzie zewnętrznym należy się spodziewać krótkiej część przedniej i wydłużonej linii dachu, co przełoży się na dużą ilość miejsca w kabinie. Producent poinformował, że należy oczekiwać podobnie przestronnego wnętrza, jak w modelu Kodiaq. Jakie innowacje Skoda wprowadziła w designie kabiny modelu Enyaq?
Pisaliśmy: Elektryczna Skoda Enyaq iV już jest gotowa. Kiedy światowa premiera?
Norbert Weber, dyrektor ds. projektowania wnętrz samochodów marki Skoda, opowiedział o nowym designie modelu Enyaq iV i jego najważniejszych cechach. Wiadomo, że duży rozstaw osi uzyskany dzięki platformie MEB wpłynie na wyjątkową przestronność. Przyczynia się do tego również płaska podłoga, pozbawiona centralnego tunelu. Na wrażenie niesamowitej przestronności wpłynie także nowa koncepcja deski rozdzielczej, zaprojektowanej wielopoziomowo, co widać na dwóch pierwszych opublikowanych szkicach.
Norbert Weber powiedział, że projekt łączy cechy przestronnego miejsca ze strefą wypoczynkową:
Po raz pierwszy oferujemy nasze nowe opcje Design Selections. Przypominają one nowoczesne przestrzenie mieszkalne, charakteryzując się doskonale dopasowanymi kolorami oraz materiałami. Ponadto proponujemy przejrzyście skonstruowane pakiety opcji zawierające różne motywy stylistyczne, z kilkoma dodatkowymi możliwościami dostępnymi dla każdego modelu. Oznacza to, że możemy zapewnić klientom wybór, który jest jasny i prosty, a jednocześnie wyjątkowy.
Dowiedz się: Rejestrujemy więcej samochodów elektrycznych. Ile aut na baterie mamy już w Polsce?
Skoda informuje, że we wnętrzu pojawią się wyjątkowo miękkie materiały, aby użytkownicy mogli poczuć się jak w komfortowym apartamencie. O ekologicznej stronie pojazdu będzie mówić m.in. otoczenie wnętrza, które zostało obudowane panelami wytłoczonymi z materiałów pochodzących z recyklingu. Do produkcji tapicerki foteli została w 40% wykorzystana naturalna wełna, a pozostałe 60% z poliesteru pochodzącego z przetworzonych butelek PET. Innym przykładem ekologii jest skóra, wytwarzana zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Do jej garbowania zamiast substancji chemicznych używa się ekstraktu z liści drzewa oliwnego.
W projekcie nie zabraknie innowacyjnych rozwiązań związanych ze sterowaniem różnymi funkcjami samochodu oraz łączności ze światem zewnętrznym. W wyposażeniu w centralnym punkcie deski został zainstalowany 13-calowy ekran, a przed oczami kierowcy nowa koncepcja wyświetlacza head-up, jakiego w pojazdach marki Skoda nie było.