Policyjne auta w USA od zawsze charakteryzowała wzmocniona konstrukcja, wielkie silniki i znaczek amerykańskiej marki. Wiedzieliście, że do roli auta pościgowego przystosowany był również Ford Mustang? Jego trzecia generacja, nazywana Mustang Foxbody, lub "najbrzydszy Mustang w historii" produkowana była również w wersji SSP - Special Service Package.
Przeczytaj także test nowego Forda Mustanga GT 5.0 V8 - KLIKNIJ
Co charakteryzowało pościgowego Mustanga? Przede wszystkim topowy, 5-litrowy silnik V8 pod maską. Ta konstrukcja rozwijała niezbyt imponującą, ale w zupełności wystarczającą moc 228 KM. Moment obrotowy wynosił całkiem słuszne 410 Nm i były to wartości, które pozwalały skutecznie ścigać piratów drogowych.
Względem seryjnego Mustanga GT, odmiana SSP była doposażona w bardziej wydajny układ chłodzenia, wzmocnione zawieszenie i hamulce oraz panele chroniące podzespoły od strony podwozia. Samochód miał być trwały, niezawodny i gotowy na ostre traktowanie na służbie.
Egzemplarz, którego zdjęcie wrzuciła na Facebooka Policja Stanowa w Nebrasce, służy już od 1993 roku. Choć, jak przyznają funkcjonariusze, auto pojawia się głównie na pokazach i paradach, zdarza mu się wyjechać na regularny patrol. Kanciaste nadwozie Mustanga Foxbody w policyjnej specyfikacji nie jest szczególnie popularne w Europie. Wywodzący się z lat 70 projekt przeszedł dwa liftingi, a radiowóz, o którym mowa to egzemplarz z samego końca produkcji.
W trakcie 11-letniej produkcji specjalnej odmiany SSP, powstało niemal 15 000 sztuk takiego wozu. Ciężkie życie policyjnego auta sprawiło, że taki model w USA stał się interesującym youngtimerem.