Nowa Mazda 3 z rewolucyjnym silnikiem Skyactiv-X trafiła do sprzedaży. Klienci będą mogli odebrać zamówione auta wczesną jesienią 2019 r. W Polsce ceny zaczynają się od 112 900 zł za wersję Kai. Tyle samo kosztuje zarówno wersja nadwozia hatchback, jak i sedan. Wyposażenie obejmuje m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, nawigację satelitarną, system Apple Car Play/Android Auto, adaptacyjny tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.
Testowaliśmy: Mazda 3 2.0 SKY-G 122 KM 6MT: nowa jakość
2-litrowy czterocylindrowy silnik Skyactiv-X jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla. Konstrukcja wyposażona jest dodatkowo w technologię Mazda M Hybrid. Nowatorski system miękkiej hybrydy wykorzystujący instalację 24V, pomaga obniżyć zużycie paliwa, emisje i zwiększyć dynamikę, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego osprzętu i silnika elektrycznego.
Test crossovera: Mazda CX-3 1.8 SKY-D 115 KM AT6 AWD
Motor ten zapewniając kierowcom wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego i doskonałą reakcję na gaz rodem z silnika wysokoprężnego, generuje maksymalną moc 180 KM (przy 6000 obr./min.) i 224 Nm (3000 obr./min.). Jednostka ta łączona jest z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną o sześciu przełożeniach (Skyactiv-Drive). Napęd standardowo trafia na koła przednie, a opcjonalnie w połączeniu ze skrzynią ręczną występuje także z napędem na cztery koła (i-Activ AWD). Według danych Mazdy, nowa 3-ka z nadwoziem sedan osiąga zużycie paliwa 4,3 l/100 km przy emisji CO2 96 g/km.