Całkiem nowa Kia Sportage mocno wyróżnia się odważnym designem nadwozia i równie mocno zmienioną aranżacją wnętrza. SUV został skonstruowany na nowej platformie podłogowej i w porównaniu z modelem poprzedniej generacji odznacza się znacznie zwiększoną pojemnością bagażnika, przestrzenią nad głową i miejscem na nogi. Wymiary nadwozia w wersji europejskiej wynoszą – 4515 mm długości, 1865 mm szerokości i 1645 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2680 mm. Bagażnik ma pojemność 591 litrów. W starannie wykonanej kabinie zaawansowana technologia łączy się ze współczesnym designem. W wykończeniu użyto miękkich w dotyku materiałów i sporo innowacyjnych technologii. Otoczenie jest zorientowane na kierowcę i zapewnia intuicyjną obsługę. Ergonomiczna konsola środkowa zawiera funkcyjne przełączniki, przydatne schowki i uchwyty na kubki. Bezprzewodowa ładowarka oferuje szybkie ładowanie o mocy 15 W. Nie brakuje nastrojowego oświetlenia, a fotele poza ładnym wyglądem gwarantują komfort. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Po jego złożeniu pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1780 litrów.
Uwagę zwraca zakrzywiony wyświetlacz z panelem dotykowym oraz otwory wentylacyjne, które wykonano z ogromną dbałością o detale. Zakrzywiony ekran sprawia, że deska rozdzielcza wydaje się szersza i głębsza niż jest w rzeczywistości. Zaawansowany technologicznie 12,3-calowy ekran dotykowy działa jak centrum dowodzenia wszystkimi funkcjami z łącznością na czele. Obydwa systemy zostały zaprojektowane tak, aby były łatwe w użyciu, intuicyjne w obsłudze i przyjemne w dotyku. Zestaw wskaźników również o przekątnej 12,3 cala jest wyposażony w najnowszej generacji, ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Dzięki zaawansowanej łączności ze światem zewnętrznym, oprogramowanie nowego Sportage i mapy nawigacji są aktualizowane bezprzewodowo. Nowoczesne oprogramowanie umożliwia użytkownikom zdalne łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji UVO Connect na smartfona. Za przestrzenny dźwięk odpowiada system audio klasy premium marki Harman Kardon.
Nowa Kia Sportage będzie dostępna z szeroką gamą mocnych i wydajnych układów napędowych, w tym z hybrydowymi, a także benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami najnowszej generacji. Wśród zelektryfikowanych układów pojawia się hybrydowy (HEV) oraz hybrydowy typu plug-in (PHEV). W wersji HEV akumulator znajduje się pod tylną kanapą, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym. W wersji PHEV akumulator jest umieszczony centralnie między osiami pod podłogą auta, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz nie ogranicza przestronności wnętrza. Sportage PHEV jest wyposażony w motor 1.6 T-GDI, silnik elektryczny oraz akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM. Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny i akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.
4-cylindrowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV), który opracowano w celu zmniejszenia emisji i optymalizacji zużycia paliwa. Sportage MHEV łączy większą wydajność z dynamiką. Jego układ napędowy generuje moc 150 lub 180 KM. Diesel 1.6 dostępny będzie w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Silnik ten jest wyposażony w zaawansowane technologie aktywnej kontroli emisji spalin SCR, która do minimum redukuje takie zanieczyszczenia, jak NOx i cząstki stałe. W wersji o mocy 136 KM nowy Sportage z tym silnikiem jest dostępny z technologią MHEV, która dodatkowo zmniejsza emisje i wpływa na poprawę osiągów samochodu. Silnik 1.6 T-GDI współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Dostępna jest także 6-biegowa przekładnia mechaniczna (6MT). Diesle są łączone ze skrzynią biegów 7DCT.
Po raz pierwszy SUV ten oferuje terenowy tryb jazdy, który automatycznie dostosowuje ustawienia kilku podzespołów, aby zapewnić optymalną trakcję w każdych warunkach drogowych, w tym na śniegu, błocie i piasku. Oprócz trybu terenowego do wyboru są również tryby Comfort, Eco lub Sport. Nazwa wybranego trybu jazdy jest wyświetlana na cyfrowym zestawie wskaźników. Nowe elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) zapewnia optymalny komfort i najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki kontroli tłumienia amortyzatorów w czasie rzeczywistym. Elektronicznie sterowany układ napędu na cztery koła AWD gwarantuje optymalny rozdział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi w zależności od warunków drogowych.
Polecany artykuł:
Kia Sportage piątej generacji odznacza się masą systemów z dziedziny bezpieczeństwa i oferuje zarówno bierne, jak i aktywne, zaawansowane technologicznie rozwiązania wspierające kierowcę. Auto trafi do sprzedaży w Europie jeszcze w bieżącym 2021 roku. Ceny auta nie są jeszcze znane.