Tesla Model X to w pełni elektryczny crossover, który ma nawrócić duże rodziny na "zieloną stronę mocy". Pod względem stylistyki najnowsze dziecko Tesli nawiązuje do starszego modelu o nazwie Model S. Obydwa pojazdy są bardzo eleganackie, a jednocześnie ich nadwozia prezentują się nowocześnie. Ogromną innowacją w Modelu X są drzwi przedziału pasażerskiego, które otwierają się do góry, a następnie rozkładają na boki, co umożliwia wygodniejsze wysiadanie lub sadzanie dzieci na fotelikach. Charakterystyczny system składanych drzwi został ochrzczony mianem "Falcon Doors".
Sprawdź: Amerykańska Tesla otworzyła pierwszą fabrykę w Europie
We wnętrzu auta również panuje nowoczesny i elegancki wystrój. W oczy rzuca się przede wszystkim aż 17-calowy tablet umieszczony na konsoli centralnej, za pomocą którego steruje się funkcjami pojazdu oraz przegląda internet. Fotele wyglądają jakby zostały żywcem przeniesione z przedziału pierwszej klasy w samolocie, a ponadto w kabinie pasażerskiej wygospodarowano miejsce dla siedmiu podróżnych. Samochód został wyposażony w dwa bagażniki - przedni i tylny - co było możliwe dzięki kompaktowemu umieszczeniu większości podzespołów w konstrukcji Tesli.
Ciekawostka - amerykański producent chwali się, że układ filtracji powietrza dla pasażerów, zastosowany w crossoverze, chroni podróżnych nawet przed atakiem bronią biologiczną. Ponadto Model X jest gotowy do pełnienia roli autonomicznego pojazdu za sprawą licznych kamer, radarów i sonarów. Funkcja ta jest dostępna dzisiaj, a żeby ją uruchomić, wystarczy ściągnąć aktualizację oprogramowania auta przez internet. To wszystko jest już dostępne w produkcji seryjnej właśnie za sprawą Tesli Model X! Jak mówi Elon Musk - to technologia jutra dostępna już dziś.
Zobacz: Tesla Model S P90D: szybciej, mocniej i jeszcze dalej
Równie interesujące jest to, co ukryto pod nadwoziem crossovera. Model X otrzymał dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. W słabszej wersji (90D) obydwa motory rozwijają 259 KM, zaś w mocniejszym wariancie (P90D) przednia jednostka generuje 259 KM a tylna aż 503 KM - łącznie daje to aż 762 KM! Dzięki tak dużej mocy najnowsza Tesla w najmocniejszym trybie "Ludicrous" rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3.2 s, a przecież auto waży prawie 2.5 tony! Prędkość maksymalna pojazdu to 248 km/h. Na pełnym ładowaniu samochód jest w stanie przejechać nieco ponad 400 km. O dobre prowadzenie Tesli Model X dba napęd na cztery koła, pneumatyczne zawieszenie z możliwością regulacji prześwitu, a także nisko położony środek ciężkości, który uzyskano dzięki umieszczeniu akumulatorów pod podłogą.
Pierwsze egzemplarze Model X trafią do klientów już zimą bieżącego roku. Według nieoficjalnych informacji Tesla zebrała już ponad 20 tys. zamówień na crossovera, co zaskakuje biorąc pod uwagę fakt, że obecnie dostępna jest tylko wersja Signature Edition (cena od 132 tys. dolarów, czyli około pół miliona złotych). Z czasem w gamie pojawią się również słabsze i tańsze odmiany modelu.
WIDEO - Elon Musk prezentuje Teslę Model X