Testujemy nową Hondę Civic – zobacz pierwsze zdjęcia!

2017-02-09 12:07

W Hiszpanii rozpoczęły się pierwsze jazdy dziennikarzy nową Hondą Civic dziesiątej generacji. To jedna z najważniejszych premier Hondy w ostatnim czasie. Samochód zaprojektowano zupełnie od zera, a pod maską nie znajdziemy jednostek wolnossących!

Honda Civic dziesiątej generacji jest dłuższa, szersza i niższa od swojej poprzedniczki. Płyta podłogowa jest lżejsza o 16 kilogramów, lecz jak twierdzą inżynierowie, została przystosowana do dostarczania jak najbardziej sportowych wrażeń. Pomimo tego, że jest lżejsza, zagęszczone spawy pozwoliły uzyskać większą sztywność.

Zobacz też: Nowa Honda Civic Type R i... skrzynia CVT?

Na sportowe doznania wpłynie też fakt obniżenia punktu mocowania fotela oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi. Co ciekawe, Honda opcjonalnie wyposaża auta w adaptacyjne amortyzatory.

Nowa Honda Civic napędzana jest 3-cylindrowym 1.0 litra bądź też 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1.5 litra. Każdy z nich jest wspomagany przez turbosprężarkę. Pierwszy generuje moc 129 KM, a drugi 182 KM. Na początku diesle nie będą dostępne, importer mówi o ich dostarczeniu do salonów w trzecim kwartale tego roku.

Dowiedz się więcej: Honda Civic X - CENNIK - wyposażenie i silniki

Ceny auta zaczynają się od 69 900 złotych, a pełny cennik podajemy poniżej. Wyposażenie podstawowej wersji jest bardzo bogate. Zawiera m.in.: światła do jazdy dziennej LED, spryskiwacze reflektorów, światła przeciwmgielne, automatyczne inteligentne światła, tempomat adaptacyjny ACC, system ostrzegania przed kolizją, system utrzymujący odległość między pojazdami, rozpoznawanie znaków drogowych, monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości, elektryczny hamulec ręczny z Auto Hold, system Start/Stop, immobilizer, system alarmowy ze zdalnym sterowaniem, podłokietnik z schowkiem, elektrykę wszystkich szyb, dzielone oparcia kanapy 40/60, regulowany na wysokość fotel kierowcy, czy system ECON oszczędzający paliwo.
.

.
Honda Civic X - silnik 1.0 T i-VTEC
.

silnik/wersja skrzynia biegów S Comfort Elegance Executive
1.0 T i-VTEC 129 KM manualna 69 900 zł
79 500 zł
89 100 zł
97 100 zł
1.0 T i-VTEC 129 KM CVT 74 900 zł
84 500 zł
94 100 zł
102 100 zł

.
Honda Civic X - silnik
1.5 T i-VTEC
.

silnik/wersja skrzynia biegów Sport Sport Plus
Prestige
1.5 T i-VTEC 182 KM manualna 97 500 zł
106 000 zł
111 000 zł
1.5 T i-VTEC 182 KM CVT
102 500 zł
111 000 zł
116 000 zł

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku