Ten nietypowy transport z pojazdem budowlanym na przyczepie zmierzał z Krzyżanowic do Koleczkowa. Ciężarówkę z wyróżniającym się już z daleka wymiarami ładunkiem skierowali do kontroli inspektorzy ITD. Do zatrzymania doszło w nocy z poniedziałku na wtorek (27-28 stycznia) na ul. Rakowskiej w Piotrkowie Trybunalskim (woj. łódzkie).
Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 69,1 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton. Ciężarówka była również za długa o 8,7 metra – długość zestawu wynosiła 25,2 metra. Zespół pojazdów z ładunkiem był też za szeroki o 0,84 metra. Naciski poszczególnych osi samochodu ciężarowego oraz naczepy mieściły się w normie.
Przeczytaj również: Odzyskane części z kradzionych aut plus dostawczak pochodzący z przestępstwa
Kolejnym poważnym naruszeniem była jazdy ciężarówki w chwili zatrzymania bez pojazdu pilotującego. Taki nienormatywny transport ładunku niepodzielnego powinien być pilotowany na drodze publicznej przez pilota. Kierowca okazał inspektorom ITD zezwolenie kategorii V wraz z wykazem dróg krajowych, po których może przejechać pojazdem nienormatywnym. W wykazie tym droga krajowa nr 12 oraz droga krajowa nr 74 nie zostały ujęte. W tym przypadku transport o takim tonażu i wymiarach powinien odbywać się na podstawie zezwolenia kategorii VII.
Nienormatywną ciężarówkę skierowano na wyznaczony parking strzeżony. Wobec polskiego przewoźnika toczy się teraz postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kar pieniężnych za wykryte naruszenia przepisów transportowych.