W dniu 28 października, w gliwickim zakładzie, dobiegła końca produkcja Opla Astry Sedan. Dokładnie po dziewięciu latach udanej obecności na rynku motoryzacyjnym, model ten przechodzi do historii. Aktualnie w fabryce wytwarzany jest Opel Astra piątej generacji w wersji hatchback.
Pisaliśmy również: Decyzja zapadła. Francuzi będą w Gliwicach produkować duże auta dostawcze
Pierwsza pilotażowa seria Astry Sedan czwartej generacji została wyprodukowana w gliwickiej fabryce w listopadzie 2011 roku, a seryjna produkcja ruszyła w sierpniu 2012 roku. Zakład w Gliwicach był jedynym producentem tego modelu w koncernie. Ostatni egzemplarz, który opuścił linię produkcyjną zakładu, zamknął pulę 213 637 Astr Sedan, łącznie wyprodukowanych w Gliwicach. Model ten był najbardziej popularny w Turcji, Polsce i Egipcie – i to właśnie do klienta w Egipcie trafił ostatni wyprodukowany samochód.
Czas na samochody dostawcze
Obecność Groupe PSA w Polsce koncentruje się nie tylko na produkcji samochodów osobowych, ale również na projekcie uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych LCV w gliwickiej lokalizacji.
Przeczytaj: W Gliwicach ruszyła budowa nowej fabryki Grupy PSA
Zespół gliwickiego Opla produkował Astrę Sedan przez prawie dekadę, wykorzystując swoje najlepsze praktyki i doświadczenie w produkcji linii modelowej Astry. W dalszym ciągu pozostajemy producentem obecnej generacji Astry w wersji hatchback, którą ostatnio wyposażyliśmy w nowoczesne silniki cechujące się niskim spalaniem. Co więcej, budujemy zupełnie nową fabrykę dużych samochodów dostawczych dla marek Peugeot, Citroen i Opel, co pozwala na myśleć o przyszłości z optymizmem
– powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland.