Łada Niva przechodzi na zasłużoną emeryturę. Spokojnie, to nie koniec rosyjskiej terenówki - zakończona zostanie tylko produkcja odmiany 5-drzwiowej, która dołączyła do oferty w 1993 roku. Klasyczna, 3-drzwiowa odmiana jest nieśmiertelna, bo w niemal niezmienionej formie powstaje od roku 1977 i będzie wytwarzana przynajmniej do 2024. Za dwa lata, niemal pół wieku po prezentacji pierwszej generacji, na rynku ma się pojawić następca terenowego auta, które zostało opracowane przez radzieckich inżynierów.
Polecany artykuł:
W porównaniu do odmiany krótkiej, 5-drzwiowa Niva nie była spektakularnym sukcesem. Wystarczy porównać wyniki sprzedażowe tych dwóch wariantów - 100 000 sprzedanych sztuk odmiany długiej kontra 3 miliony sztuk wersji krótkiej.
Rozstaw osi modelu był aż o pół metra dłuższy niż w odmianie 3-drzwiowej, ale ucierpiały na tym właściwości terenowe. 1.7-litrowa jednostka napędowa o mocy 83 KM pozostała ta sama, przez co większa i cięższa Niva była jeszcze wolniejsza od swojego krótszego pierwowzoru. Ci, którym wciąż zależy na 5-drzwiowym nadwoziu mogą wybrać Nivę Travel. Jest ona dostępna również na polskim rynku i kosztuje 71 900 zł, oferując w tej cenie napęd na 4 koła, blokadę mechanizmu różnicowego, reduktor i 22 cm prześwitu.