Fabryka Fiata

i

Autor: materiały prasowe Fabryka Fiata

To koniec produkcji Fiata w Polsce? Chcą tego włoscy związkowcy

2021-10-16 10:13

Przeniesienie produkcji Fiata 500 do Włoch i zamknięcie fabryki w Tychach. Taki scenariusz marzy się włoskim związkowcom, którzy ponownie liczą na to, że to we Włoszech będą powstawać wszystkie Fiaty. Naciski, które wywierają na koncern Stellantis są coraz większe.

Włoskie związki zawodowe ponownie starają się skłonić Fiata, by ten przeniósł produkcję Fiata 500 do Włoch. Zamknięcie fabryki w Tychach marzy im się nie od wczoraj, a wysiłki, które miałyby do tego doprowadzić opisują włoskie media. Donoszą one, że związkowcom zależy na zakończeniu produkcji bestsellera w polskiej fabryce, która od zawsze pracowała bardzo efektywnie, bijąc włoskie zakłady na głowę w kwestii kosztów produkcji.

Sytuacja jest dobrze znana władzom Fiata i włoskiemu rządowi. Podczas kryzysu w 2009 roku, związkowcom udało się wynegocjować przeniesienie produkcji nowej Pandy do włoskich zakładów. Teraz, chcieliby oni, by Stellantis zakończył produkcję w Tychach i przeniósł wytwarzanie aut do zakładu Mirafiori. Związki zawodowe wróciły do tematu, bo liczą że nowe rozdanie w grupie Stellantis da im szansę na przeniesienie całej produkcji do Włoch.

Włochom nie w smak są również niedawne inwestycje grupy Stellantis w Polsce. W Gliwicach powstała bowiem nowa fabryka, która ma produkować dostawcze auta koncernu. Związki zawodowe obawiają się, że koncern postanowi przenieść tam produkcję użytkowych modeli Fiatów, choć na razie wiadomo jedynie, że w Gliwicach będą powstawać Citroen Jumper, Fiat Ducato i Opel Movano.

Nasi Partnerzy polecają