Toyota jest pierwszą, najchętniej wybieraną przez klientów indywidualnych marką motoryzacyjną (według danych PZPM). Jednocześnie Toyota odnotowała w minionym roku najwyższą sprzedaż w historii obecności na polskim rynku, bijąc ubiegłoroczny rekord o 16 procent. Marka sprzedała w sumie 42 913 samochodów. Co ciekawe aż 19-procentowy udział w tej liczbie miały auta z napędem hybrydowym (119 procentowy wzrost względem 2015 r. do poziomu 8 364 samochodów).
ZAGŁOSUJ - Premiera którego auta była najważniejsza w 2016 roku?
Na drugim miejscu wśród klientów indywidualnych uplasował się Opel z wynikiem 15 414 egzemplarzy, dla którego rok 2016 również zakończył się rekordowo. Łącznie sprzedaż wyniosła 37 480 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t, co jest najlepszym wynikiem od 16 lat. Opel zaliczył 17,5% wzrost w porównaniu do 2015 roku.
Na trzecim miejscu uplasowała się Skoda. W 2016 r. nabywcy prywatni zarejestrowali dokładnie 13 861 aut producenta z Czech.
Rejestracje nowych samochodów osobowych wśród klientów indywidualnych w Polsce w 2016 roku |
|||
Marka | Liczba zarejestrowanych samochodów | Udział w rynku rejestracji na klientów indywidualnych | |
1 | Toyota | 15 642 | 11,64% |
2 | Opel | 15 414 | 11,47% |
3 | Skoda | 13 861 | 10,31% |
4 | Volkswagen | 10 926 | 8,13% |
5 | Kia | 9 236 | 6,87% |
6 | Renault | 8 365 | 6,22% |
7 | Hyundai | 7 414 | 5,51% |
8 | Dacia | 6 860 | 5,10% |
9 | Ford | 5 852 | 4,35% |
10 | Nissan | 5 053 | 3,76% |