TOP 10 samochodów klasy A – jakie miejskie auta są dostępne na rynku?

2018-09-04 9:37

Miejskie auta mają dużo zalet, ale przede wszystkim są dość tanie. Cena podstawowych wersji rzadko przekracza 40 tys. zł. Producenci coraz lepiej wyposażają już podstawowe odmiany tych modeli – na liście akcesoriów niewymagających dopłaty często można znaleźć klimatyzację, system audio czy światła w technologii LED.

Podstawową zaletą mieszczucha segmentu A, są oczywiście jego gabaryty. Autka wielkości niemal zmywarki, mają fenomenalny promień skrętu. W połączeniu z ultra kompaktowymi rozmiarami, nie ma miejsca parkingowego, w którym nie udałoby się takiego malca zaparkować.

Obecnie bardzo wielu producentów ma w swojej ofercie miejskie auta. Postanowiliśmy przyjrzeć im się z bliska.

Citroen C1

Najtańsza odmiana francuskiego mieszczucha kosztuje 36 650 zł. Samochód ten oferowany jest z silnikiem benzynowym o pojemności 1 litra (o mocy 72 KM) z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach. W ofercie występuje również automat. Oficjalne dane mówią o zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,1 l/100 km.

Zgodnie z cennikiem najtańsza odmiana tego modelu wymaga dopłaty 800 zł za montaż radia MP3 z 2 głośnikami. Bazowa wersja nie posiada klimatyzacji – za manualną dopłacimy 3 200 zł.

Citroen C1 - przegląd aut segmentu A

i

Autor: Complex PR Citroen C1 - przegląd aut segmentu A Link: Przejdź do galerii

Fiat Panda

Włoski maluch startuje od 34 600 zł. Pod maską najtańszej odmiany znajduje się jednostka benzynowa 1.2 o mocy 69 KM. Napęd przekazywany jest na koła przednie przez manualną skrzynię biegów o 5 przełożeniach. W ofercie nie występuje automatyczna skrzynia biegów. Średnie spalanie w cyklu mieszanym to 5,2 l/100 km.

W przypadku bazowej wersji przystosowanie do montażu radia to koszt 450 zł, a system audio CD/MP3 kosztuje 1 000 zł. Manualna klimatyzacja z filtrem pyłkowym jest dostępna za 4 000 zł.

Fiat Panda - przegląd aut segmentu A

i

Autor: Complex PR Fiat Panda - przegląd aut segmentu A Link: Przejdź do galerii

Hyundai i10

Najmniejszy „koreańczyk” kosztuje zgodnie z cennikiem podstawowym 40 200 zł. Najtańsza wersja wyposażeniowa tego modelu ma pod maską silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 66 KM. Średnie spalanie tej jednostki to 5,1 l/100 km. W ofercie znajduje się manualna skrzynia biegów o 5 przełożeniach oraz 4-biegowy automat.

W podstawowej odmianie nie występuje klimatyzacja ani system audio. Cennik przewiduje jednak pakiet specjalny za 3 900 zł – na jego liście znajduje się manualna klimatyzacja, radio, regulacja wysokości fotela kierowcy oraz lusterka i klamki w kolorze nadwozia.

Hyundai i10 - przegląd aut segmentu A

i

Autor: Complex PR Hyundai i10 - przegląd aut segmentu A Link: Przejdź do galerii

Kia Picanto

Drugi na liście koreański model zaczyna się zgodnie ze standardowym cennikiem od kwoty 39 900 zł. Samochód napędza benzynowa jednostka o pojemności 1 litra i mocy 67 KM. W tym przypadku napęd przekazywany jest za pomocą 5-biegowej manualnej skrzyni biegów. Zgodnie z oficjalnymi danymi średnie spalanie w cyklu mieszanym to 4,9 litra na 100 km.

Co ciekawe, standardowe wyposażenie najtańszej odmiany obejmuje między innymi manualną klimatyzację i audio MP3 z 2 głośnikami, a także Bluetooth z zestawem głośnomówiącym do telefonu. Zatem za 39 900 zł mamy kompletne auto i nie musimy dopłacać za dodatkowe opcje.

Kia Picanto - przegląd aut segmentu A

i

Autor: Complex PR Kia Picanto - przegląd aut segmentu A Link: Przejdź do galerii

Opel Adam

Opel Adam to najdroższy mieszczuch w tym zestawieniu. Jego ceny zaczynają się od 43 500 zł. Pod maską znajduje się silnik o pojemności 1 litra i mocy 90 KM. Dzięki temu jest także najmocniejszym maluchem w przeglądzie segmentu A. Napęd przekazywany jest przez manualną skrzynię biegów o aż sześciu przełożeniach (a nie pięciu, jak w przypadku konkurentów). Średnie spalanie wynosi wg oficjalnych danych 4,3 litra na 100 km.

Na liście wyposażenia podstawowej odmiany znajduje się radio z 4 głośnikami i złączem AUX. Klimatyzacja manualna występuje w wyższej wersji wyposażeniowej – w tym przypadku system audio ma również złącze USB i Bluetooth.

Opel Adam - przegląd aut segmentu A

i

Autor: Complex PR Opel Adam - przegląd aut segmentu A Link: Przejdź do galerii

Renault Twingo

Samochód startuje zgodnie z cennikiem standardowym od kwoty 36 600 zł. Najtańsza odmiana wyposażona jest w silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 70 KM. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 5,5 litra na 100 km. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów o 5 przełożeniach.

Producent wyposażył samochód w instalacje do montażu radia, a za 3 000 zł można doposażyć samochód w manualną klimatyzację i radioodtwarzacz z pilotem.

Renault Twingo - przegląd aut segmentu A

i

Autor: Complex PR Renault Twingo - przegląd aut segmentu A Link: Przejdź do galerii

Skoda Citigo

Najtańsza pięciodrzwiowa odmiana tego modelu zaczyna się zgodnie z cennikiem od 38 400 zł. Samochód napędza litrowa jednostka benzynowa o mocy 60 KM, a napęd przekazywany jest za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej. Zgodnie z oficjalnymi danymi średnie spalanie to 4,5 litra na 100 km.

W przypadku tej odmiany dopłaty nie wymaga manualna klimatyzacja, a na liście znalazło się radio CD, MP3 z wejściem USB i 2 głośnikami. Auto zostało również wyposażone w światła do jazdy dziennej LED, co wyróżnia najmniejszą Skodę na tle konkurencji.

Skoda Citigo - przegląd aut segmentu A

i

Autor: Complex PR Skoda Citigo - przegląd aut segmentu A Link: Przejdź do galerii

Suzuki Celerio

Ceny tego modelu zaczynają się od 39 900 zł. W tym przypadku pod maską samochodu znajduje się silnik o pojemności jednego litra, a 68 koni mechanicznych jest przekazywanych za pomocą 5-biegowej manualnej skrzyni biegów. Zgodnie ze specyfikacją średnie spalanie w cyklu mieszanym to 4,3 litra na 100 km.

Na liście wyposażenia niewymagającego dopłaty znajdują się między innymi światła do jazdy dziennej, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, manualna klimatyzacja oraz radio CD z MP3, dwoma głośnikami i Bluetooth.

Suzuki Celerio - przegląd aut segmentu A

i

Autor: Complex PR Suzuki Celerio - przegląd aut segmentu A Link: Przejdź do galerii

Toyota Aygo

Toyota Aygo ma w Polsce aż 30-procentowy udział w rynku małych modeli. Ceny zaczynają się od 36 900 zł. Pod maską znajduje się 1-litrowa jednostka o mocy 72 KM. Współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub ze zautomatyzowaną przekładnią x-shift. Średnie spalanie wynosi od 4,1 litra na 100 km.

Na liście wyposażenia najtańszej odmiany znalazł się między innymi pakiet Comfort, w skład którego wchodzi manualna klimatyzacja oraz system audio z AUX, USB i 2 głośnikami. Dopłaty nie wymagają również światła do jazdy dziennej, tylne światła pozycyjne LED, a także światła główne w technologii projektorowej.

Toyota Aygo

i

Autor: Toyota Toyota Aygo - maluch segmentu A Link: Przejdź do galerii

Volkswagen Up!

Najmniejszy niemiecki model zaczyna się zgodnie ze standardowym cennikiem od 39 040 zł. Samochód pod maską ma silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 60 KM. Napęd przekazuje 5-biegowa skrzynia przekładniowa.

Samochód został wyposażony między innymi w światła do jazdy dziennej LED. Dopłaty wymaga jednak klimatyzacja i system audio. Ta pierwsza została wyceniona na 1 540 zł, a radio z 2 głośnikami kosztuje 1 440 zł.

Volkswagen Up! - przegląd aut segmentu A

i

Autor: Complex PR Volkswagen Up! - przegląd aut segmentu A Link: Przejdź do galerii

Które z małych, miejskich autek wybralibyście dla siebie? Krótko posumujmy:

Najdroższy – Opel Adam, 43 500 zł.

Najtańszy – Fiat Panda, 34 600 zł.

Najmocniejszy – ponownie Opel Adam, 90 KM.

Najsłabszy – ex aequo Skoda Citigo i Volkswagen Up!, 60 KM.