Co prawda kształty sedanów segmentu C nie są tak seksowne jak linie hatchbacków, ale praktyczna bryła nadwozia skrywa w sobie wiele zalet. Takie modele potrafią skutecznie przekonać do siebie wymagających użytkowników czterech kółek, którzy na eleganckie sedany są w stanie wydać niemałe pieniądze.
Przeczytaj nasz TEST: Toyota Corolla 1.6 Valvematic: popularny sedan trzyma się świetnie
Z danych opublikowanych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszym kwartale 2018 roku, najpopularniejszym kompaktowym sedanem wśród polskich nabywców była Toyota Corolla. Model z liczną rejestracji 1763 aut odpowiada za ponad 26% sprzedaży w tej części rynku. Na drugim miejscu uplasował się Opel Astra z liczbą 1162 zarejestrowanych aut, a trzecie miejsce na podium zdobył Fiat Tipo (1031 rejestracji).
Bardzo dobry wynik Corolli w Polsce wpisuje się w globalne trendy. Jak podaje portal Focus2Move, w styczniu i lutym Corolla ponownie potwierdziła swoją pozycję światowego bestsellera w klasie aut kompaktowych, uzyskując sprzedaż 192 422 egzemplarzy. Wynik ten jest o 4,4% wyższy niż w analogicznym okresie 2017 roku.
Rejestracje kompaktowych sedanów w pierwszym kwartale 2018
.
model | liczba | udział w segmencie |
Toyota Corolla | 1763 | 26,43 % |
Opel Astra | 1162 | 17,42 % |
Fiat Tipo | 1031 | 15,46 % |
Volkswagen Jetta | 531 | 7,96 % |
Ford Focus | 490 | 7,35 % |
Honda Civic | 358 | 5,37 % |
Hyundai Elantra | 350 | 5,25 % |
Mazda 3 | 320 | 4,80 % |
Citroen C-Elysee | 288 | 4,32 % |
Renault Megane | 221 | 3,31 % |
Peugeot 301 | 156 | 2,34 % |
Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego