W maju 2020 roku, auta nowe nie sprzedały się nawet w połowie tak licznie, jak w analogicznym okresie zeszłego roku. Recesja w branży jest bezsprzeczna, a uporanie się ze skutkami epidemii będzie potrzeba czasu. Jak podaje IBRM Samar, bazując na zebranych danych, w piątym miesiącu bieżącego roku polskie urzędy komunikacji zarejestrowały łącznie 21 149 aut osobowych. Sprzedaż aut osobowych od początku roku, narastająco, również wypada blado. Jest ona niższa o 38,1% względem pierwszych pięciu miesięcy 2019 roku.
Choć w majowych rankingach świetnie radziła sobie kompaktowa Toyota Corolla, koniec miesiąca należał do Skody Fabii. Miejski model, który znajduje się już u końca cyklu życia (jest produkowany od 6 lat) wskoczył na pierwsze miejsce z 772 zarejestrowanymi sztukami. Drugie miejsce zajęła Toyota, a podium zamyka Skoda Octavia.
W pierwszej dwudziestce obyło się bez większych zaskoczeń, nie ma w niej jednak ani jednego modelu klasy premium. Dopiero na 22. miejscu uplasowało się BMW X5. Zobacz RANKING:
Wyniki sprzedaży aut nowych - maj 2020
lp. | Model | Liczba egzemplarzy |
---|---|---|
1. | Skoda Fabia | 772 |
2. | Toyota Corolla | 754 |
3. | Skoda Octavia | 716 |
4. | Dacia Duster | 673 |
5. | Toyota RAV4 | 642 |
6. | Renault Clio | 593 |
7. | Toyota Yaris | 497 |
8. | Kia Ceed | 393 |
9. | Volkswagen Golf | 374 |
10. | Toyota C-HR | 332 |
11. | Skoda Scala | 307 |
11. | Toyota Aygo | 307 |
13. | Sportage | 294 |
14. | Fiat Tipo | 293 |
14. | Skoda Superb | 293 |
16. | Hyundai Tucson | 275 |
17 | Skoda Kamiq | 265 |
18. | Opel Astra | 264 |
19. | Seat Leon | 262 |
20. | Toyota Camry | 242 |