Na długo zanim program "Top Gear" produkowany przez BBC dotarł w najdalsze zakątki świata, sztab ludzi pracował nad tym, żeby z całego potoku głupich pomysłów wyłowić takie, które rozbawią widzów, nie zrujnują budżetu i nie sprawią, że ekipa zostanie wyrzucona z jakiegoś państwa. Niestety nie zawsze im się to udawało.
Książka "Top Gear od środka" pozwala jeszcze lepiej poznać kulisy powstawania największego show motoryzacyjnego na świecie. Czytelnik poznaje szczegóły, które może znać wyłącznie osoba głęboko zakorzeniona w historii "Top Gear" i niemal od początku była zaangażowana w jego powstanie. To zaskakujące w jakich warunkach kręcone były najlepsze pomysły na nietuzinkowy sposób pokazania trudnej miłości do samochodów. Richard Porter w swojej książce ujawnia wszelkie zakulisowe katastrofy, zdradza kto wymyślił Stiga i jak pojawił się pomysł psa "Top Gear", a także m.in. dlaczego Dacia Sandero – choć powinna – nigdy nie została samochodem za rozsądną cenę.
Sprawdź: Kim są nowi prowadzący Top Gear – poznaj życiorysy
Jeśli chcecie się dowiedzieć jak ważne jest porozumienie w zespole pracujących razem ludzi, jaki wpływ na pracę ma dobry pracodawca, czyli taki który ufa, ale i kontroluje, a także jak ważny jest dobrze dobrany krawat, koniecznie musicie przeczytać "Top Gear od środka". Dowiedzie się też, że chaos panujący na ekranie był zaplanowany w jeszcze większym chaosie, a sukces "Top Gear" to efekt wytrwałości i ciężkiej pracy wielu osób wymienionych w napisach końcowych.
Richard Porter przez 13 lat, 22 sezony i 175 odcinków pracował jako scenarzysta programu "Top Gear". To on współtworzył scenariusz tego najlepszego programu motoryzacyjnego na świecie, od niewyemitowanego nigdy odcinka pilotowego, po ostatni topgearowy występ Jeremy'ego Clarksona, Richarda Hammonda i Jamesa Maya w maju 2015 roku. W tym czasie, gdy Porter planował jak niszczyć samochody i wywoływać incydenty dyplomatyczne, ekipa "Top Gear" z rosnącym niedowierzaniem obserwowała, jak jej program z niepozornego, niszowego show BBC2 dla maniaków motoryzacji, staje się globalnym, znanym w każdym zakątku świata telewizyjnym fenomenem.
Richard Porter o swojej książce: