Sprzedaż wśród klientów indywidualnych i instytucjonalnych znacznie się od siebie różni. Auta kupowane do flot są z reguły uboższe w kwestii wyposażenia, a czynnikiem decydującym o ich zakupie jest niska cena, a także późniejsza wysoka wartość rezydualna, czyli wartość samochodu w momencie jego odsprzedaży. Klienci prywatni, czyli stereotypowy Kowalski, często decydują się na bardziej finezyjne propozycje.
Jak donosi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w listopadzie 2018 roku, klienci prywatni zarejestrowali w Polsce 11 759 samochodów osobowych. Zaskakujący jest wzrost sprzedaży niektórych modeli. Przykładowo sprzedaż Toyoty Yaris w stosunku do poprzedniego miesiąca (października 2018 r.) wzrosła o aż 160%.
Zobaczcie 10 najczęściej wybieranych aut w listopadzie 2018 roku:
lp. | Model | Liczba egzemplarzy | Zmiana listopad-październik[%] |
1. | Skoda Fabia | 738 | +3,36 |
2. | Dacia Duster | 556 | +18,8 |
3. | Toyota Yaris | 459 | +160,8 |
4. | Skoda Rapid | 418 | +53,68 |
5. | Skoda Octavia | 344 | +37,05 |
6. | Hyundai Tucson | 337 | +7,67 |
7. | Opel Corsa | 326 | +68,91 |
8. | Opel Astra | 324 | +18,68 |
9. | Fiat Tipo | 203 | +51,49 |
10. | Toyota Auris | 153 | +104 |