Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przygotował przy współpracy z firmą INFO-EKSPERT ranking 20 nowych modeli, które najmniej stracą na wartości. W trakcie przygotowania zestawienia wzięto pod uwagę średnią wartość wszystkich, dostępnych w cennikach danej marki, wersji wyposażenia. Kryteria, które zostały przyjęte do tego badania to roczny przebieg wynoszący 15 tys. kilometrów przy 5 latach użytkowania.
TOP20 - te nowe auta najlepiej trzymają wartość
Pozycja | Model | Szacowana wartość |
---|---|---|
1 | Toyota CH-R | 56,9 % |
2 | Suzuki Jimny | 56,4 % |
3 | Hyundai Tucson | 55,3 % |
4 | Dacia Duster | 55,2 % |
5 | Volkswagen Tiguan | 54,7 % |
6 | Toyota Yaris | 54,5 % |
7 | Mitsubishi ASX | 54,3 % |
8 | Toyota Corolla | 53,9 % |
9 | Toyota RAV4 | 53,8 % |
10 | Skoda Kamiq | 53,7 % |
11 | Nissan Qashqai | 53,5 % |
12 | Skoda Octavia | 53,4 % |
13 | Volkswagen T-Roc | 53,1 % |
14 | Volvo XC60 | 52,9 % |
15 | Kia Sportage | 52,7 % |
16 | Renault Clio | 52,6 % |
17 | Suzuki Vitara | 52,5 % |
18 | Fiat 500 | 52,4 % |
19 | Volkswagen Golf | 52,2 % |
20 | Skoda Fabia | 52,0 % |
SUV-y górą
Według prognoz, każdy z modeli, który znalazł się w zestawieniu, po upływie 5 lat i przejechaniu ok. 75 tys. km zachowa co najmniej 52 proc. wartości wyjściowej. Pomiędzy skrajnymi autami, które pojawiły się na liście, różnice są bardzo małe i wynoszą nie całe 5 proc. Co jeszcze ciekawe, w rankingu pojawiło się tylko jedno auto z segmentu premium (Volvo XC60), a zdecydowaną większość stanowiły SUV-y (13 pozycji). Nie sposób też przejść obojętnie obok faktu, że najwięcej reprezentantów w tym zestawieniu to japońskie Toyoty. Warto też zauważyć, że aż 5 samochodów z tego rankingu to auta przynależne do koncernu Volkswagena. Więcej danych znajdziecie w wideo przygotowanym przez IBRM Samar: