W brytyjskiej fabryce Toyoty w Burnaston uruchomiono już produkcję nowego modelu Auris. Niebawem obok hatchbacka będzie także wytwarzana wersja kombi Touring Sports. Z taśm montażowych zakładów zjeżdżać będą Aurisy z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi oraz pełnym napędem hybrydowym. Sam zestaw hybrydowy, podobnie jak w przypadku innych modeli Toyoty, jest produkowany w Japonii.
Nowy kompaktowy Auris zadebiutuje w Polsce podczas oficjalnej premiery na początku 2013 roku, w dniach 11-13 stycznia. Początkowo w ofercie znajdzie się 5-drzwiowy hatchback zasilany jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi. Z czasem gamę uzupełni jednostka hybrydowa oraz bardziej rodzinna odmiana kombi Touring Sports. Cena w Polsce za hatchbacka będzie się rozpoczynać od kwoty 59 900 zł
Toyota Auris II - SILNIKI
Pod maską nie będzie zbyt wielkiego przełomu. Jednostki napędowe to znane motory z obecnej generacji. W ofercie znajdą się dwie wersje benzynowe o pojemnościach 1.33 i 1.6 litra, dwa Diesle - 1.4 D4-D oraz 2.0 D-4D, a także odmiana hybrydowa. Ekologiczny silnik to znane połączenie jednostki spalinowej z elektryczną, zasilaną niklowo-wodorkowymi akumulatorami, podobnymi jak w hybrydowym Yarisie.
Nowość to umieszczenie akumulatorów pod siedzeniem (podobnie jak w Yarisie HSD), dzięki czemu baterie nie będą zabierały przestrzeni bagażowej, tak jak to było w pierwszej generacji Aurisa. Co ciekawe Auris HSD nie będzie odróżniał się stylistycznie od wersji z silnikiem spalinowym.