Toyota Aygo X niebawem wjedzie do salonów. Klienci, którzy chcą zakupić najmniejszego crossovera w ofercie Toyoty muszą się spieszyć. Obecnie trwa przedsprzedaż w formie rezerwacji online. Ten etap potrwa to 9 stycznia, a regularna sprzedaż ma się rozpocząć później. Wtedy, do oferty dołączą też bazowe odmiany nowego modelu. Choć teraz możemy zamawiać jedynie lepsze wersje wyposażenia, znamy również cenę modelu bazowego. Zgodnie z przewidywaniami, Aygo X, nawet w ciele crossovera, jest tańsze od nowego Yarisa.
Cennik - Toyota Aygo X 2022
Cennik najmniejszej Toyoty otwiera wersja Active. Jej cena to 58 900 zł (dla porównania, najtańszy Yaris kosztuje 64 900 zł), a w wyposażeniu podstawowego wariantu znajdziemy pakiet systemów wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense 2.5, system multimedialny Toyota Touch 2, klimatyzację, elektryczne szyby przednie oraz podgrzewane lusterka.
Wersje wyposażenia, które możemy zamawiać:
Rozszerzenie listy elementów wyposażenia o kolejne pozycje nie wymaga dużej dopłaty, bowiem kolejna wersja, czyli Comfort, jest dostępna od 60 900 zł. Znajdziemy w niej kamerę cofania, łączność Apple CarPlay i Android Auto i 17-calowe felgi... stalowe. Stalówka w takim rozmiarze to rzadkość.
Kolejną wersją jest Style w cenie 64 900 zł. Wśród elementów wyposażenia wyróżniają się w niej przyciemniane szyby, system multimedialny z większym, 8-calowym ekranem i 17-calowe felgi aluminiowe.
Na szczycie gamy stoi wersja Executive. Za 73 900 zł otrzymamy światła LED, klimatyzację automatyczną, jeszcze większy, bo 9-calowy ekran systemu multimedialnego z nawigacją oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Tak, 18 cali w aucie, które wciąż gra de facto w klasie A.
Toyota Aygo X - tylko jedna wersja silnikowa
Wybór jednostek napędowych? Tutaj takiego nie ma. Wybierać możemy jedynie spośród manualnej lub automatycznej, bezstopniowej skrzyni biegów. Inżynierowie postawili w przypadku tego modelu na dobrze znaną, benzynową jednostkę. Aygo X będzie napędzane 3-cylindrowym motorem 1KR-FE, który ma pojemność 1 litra i generuje 72 KM. Ten silnik będzie zestawiony z manualną, 5-biegową przekładnią lub bezstopniowym automatem S-CVT. Toyota obiecuje zużycia paliwa na poziomie 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym.